خبرگزاری کار ایران

توسل نخبگان و چهره‌های سرشناس عراق به مرجعیت برای عبور از بحران

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۲۲۲

جمعی از بزرگان، نخبگان و چهره‌های مشهور مرکز و جنوب عراق روز گذشته- سه شنبه- با هشدار درباره جنگ داخلی آینده، به مرجعیت عالی‌قدر دینی متوسل شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، جمعی از بزرگان، نخبگان و چهره‌های مشهور مرکز و جنوب عراق روز گذشته- سه شنبه- با انتشار بیانیه‌ای خطاب به آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجعیت دینی این کشور نوشتند: «مرجعیت عالی‌قدر! ما جمعی از کارکنان و چهره‌ها و شیوخ در مرکز و جنوب عراق هستیم که با شما پیمان بستیم شمشمیر شما در حفاظت از کشور باشیم و به نداهای شما از سال ۲۰۰۳ تا امروز لبیک گفته و فداکاری‌های بزرگی برای شما تقدیم کرده‌ایم. حال امروز دوستانه و قانونی از شما می‌خواهیم  که در قبال سقوط دولت، بی‌قانونی و باز شدن دست مافیاها و گروه‌های بانفوذ زیر پوشش تظاهرات موضعی اتخاذ کنید».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مرجع انسانیت! ما به خوبی می‌دانیم که سیاستمداران قلب شما را اندوهگین و احزابشان کشور را پر از فساد و فقر و ویرانی کرده‌اند. شما می‌خواهید آنها را ادب و حقوق مردم را مطالبه کنید، اما همه چیز برای شما روشن و آشکار شده و باید از نمایندگان و افراد مورد اعتماد خود بخواهید که حقیقت وقایع جاری در استان‌هایمان را برای شما توضیح دهند، تأخیر بیشتر جایز نیست و هر لحظه خون بی‌گناهی ریخته می‌شود، خانواده‌ها وحشت می‌کنند، خانه‌ها و اداره‌ها در آتش می‌سوزند و مسیرهای عمومی مسدود می‌شوند. همه این موارد در باب فقه و شرع برای حفظ نظام کل مطرح می‌شود و مستلزوم ورود و مداخله شماست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز