خبرگزاری کار ایران

سعد الحریری: تمایلی به تشکیل دولت جدید ندارم

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۶۴

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان امروز- سه‌شنبه- تأکید کرد که هیچ تمایلی برای تشکیل دولت جدید ندارد و تصمیم وی قاطع و صریح است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که هیچ تمایلی برای تشکیل دولت جدید ندارد و تصمیم وی قاطع و صریح است.

سعد الحریری در این بیانیه تأکید کرده است که «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان را به انجام رایزنی‌ها برای نامزدی نخست‌وزیر جدید و تشکیل دولت جدید تشویق کرده است.

وی تصریح کرده است که هیچ راهکاری برای حل بحران اقتصادی در لبنان غیر از تشکیل دولتی مرکب از افراد متخصص نمی‌بیند. 

الحریری گفت که پس از گذشت ۴۰ روز از جنبش اعتراض‌آمیز و حدود یک ماه پس از استعفای دولت کاملا مشخص است که حالت انکار طولانی‌مدت مانع آغاز درمان جدی بحران بزرگ کشور و بحران شدید اقتصادی شده است. 

وی در ادامه افزود: «انکار مزمن آشکار شده و گویی مواضع و پیشنهادات من برای حل بحران به بهانه‌ای برای ادامه عناد و سرکشی و عدم تحقق خواسته‌های مردم شده است».

سعد الحریری در پایان گفت که به قاعده «من نه، بلکه یکی دیگر» برای تشکیل دولتی که انتظارات جوانان را محقق و بحران مشاوره‌های پارلمان را که توسط قانون اساسی مقرر شده و مردم لبنان از زمان استعفای دولت فعلی منتظر آن هستند،‌ متمسک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز