خبرگزاری کار ایران

نارضایتی جنبش انصارالله از اظهارات گریفیتس درباره بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۳۲۴

منابع آگاه در صنعا امروز- دوشنبه- گزارش دادند که تنش شدیدی بین جنبش انصار الله و فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن حاکم است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، منابع آگاه در صنعا گزارش دادند که روابط جنبش انصارالله و «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن تیره شده است. 

این منابع اعلام کردند که فضای تیره‌ای در دیدار رهبران رده دوم انصارالله و فرستاده ویژه سازمان ملل که روز گذشته وارد صنعا شد، حاکم بوده است.

رهبران انصارالله نارضایتی خود را نسبت به تقدیر گریفیتس از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و تلاش‌های وی برای دستیابی به راهکار جامع در جلسه توجیهی جمعه گذشته با شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند.

آنها همچنین به گریفیتس اعلام کردند که از سخنان «اورسولا مولر»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه درباره اوضاع انسانی در یمن در جلسه توجیهی روز جمعه در شورای امنیت ناراضی هستند.

مولر انصار الله را به غارت کمک‌های انسانی و ممانعت از اجرای نیمی از طرح‌های سازمان‌های بشردوستانه و غیر آنها متهم کرده بود.

این منابع تأکید کردند که جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به مواضع و پایگاه‌های انصار الله در نوار ساحلی شمال الحدیده حمله کردند. 

گریفیتس روز گذشته به منظور بررسی راهکارهای اجرای توافق استکهلم درباره الحدیده و برگزاری دور جدید مذاکرات بین دولت مستعفی و جنبش انصار الله وارد صنعا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز