خبرگزاری کار ایران

«منصف المروزقی» از عرصه سیاست کناره‌گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۵۴

رئیس جمهوری اسبق تونس در اقدامی بی سابقه در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که از فعالیت سیاسی کناره گیری می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تونس افریقا، «محمد المنصف المروزقی»،‌ رئیس جمهوری اسبق تونس و رئیس حزب «جنبش اراده تونس» پس از شکست سنگین خود و حزبش در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که از فعالیت سیاسی کناره‌گیری می‌کند. 

وی از کناره‌گیری از ریاست حزب و عرصه سیاسی کشور خبر داد. 

مرزوقی (۷۴) ساله با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود دلیل کناره‌گیری را نتایج انتخابات اخیر اعلام کرد اما در مقابل تأکید کرد که به مسائل ملت و مردم همچنان متعهد باقی می‌ماند و به خدمت ادامه می‌دهد.  

مرزوقی در دور نخست انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سپتامبر ۲۰۱۹  کمتر از ۳ درصد آرای مردمی را کسب کرد و از بین ۲۶ نامزد رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داد.

وی به عنوان رئیس حزب «جنبش اراده تونس» در انتخابات پارلمانی نیز با شکست سنگینی مواجه شد و این حزب هیچ کرسی در پارلمان جدید به دست نیاورد.

منصف المرزوقی چهارمین رئیس جمهور تونس بوده و پیش از آن نیز یک چهره سیاسی مخالف رژیم «زین العابدین بن علی» (۲۰۱۱- ۱۹۸۷) و مدافع حقوق بشر بوده است. وی همچنین دارای مدرک پزشکی است و در حوزه‌های حقوق و سیاست و اندیشه نویسندگی می‌کند. 

مرزوقی حزب کنگره برای جمهوریت را تأسیس و تا سال ۲۰۱۱ که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، رئیس این حزب بود. 

وی پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ در مقابل «الباجی قاید السبسی»، رئیس فقید این کشور جنبش «شعب المواطنین» را در پایان سال ۲۰۱۴ و پیش از تأسیس حزب «جنبش اراده تونس» در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز