خبرگزاری کار ایران

ثبات نسبی بهای طلا در سایه تردیدها نسبت به حصول توافق تجاری

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۸۰

بهای طلا امروز- جمعه- درست همزمان با سایه تردیدها درباره حصول توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین در سال جاری میلادی از ثبات نسبی برخوردار بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز- جمعه- به دنبال وجود تردیدهایی نسبت به حصول توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین طی سال جاری میلادی از ثبات نسبی برخوردار بود. 

بهای طلا رأس ساعت  پنج و ۲۲ دقیقه به وقت محلی در معاملات آنی با یک دهم درصد افزایش به هزار و ۴۶۵ دلار و ۹ سنت در هر اونس رسید و قراردادهای آتی آمریکا با یک دهم درصد افزایش به هزار و ۴۶۵ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس رسید.

پس از وجود گزارش‌هایی درباره احتمال عدم حصول توافق تجاری در سال جاری، پکن از مذاکره‌کنندگان ارشد تیم تجاری آمریکا خواست که دور جدید از مذاکرات مستقیم در پکن به منظور تلاش برای حصول توافق برگزار شود. 

«نیکولاس فرپل»، مدیر کل شرکت «ای. بی. سی بلیون» گفت: «توافق تجاری قطعا موضوع اصلی در وقت کنونی است چرا که به نظر می‌رسد تسویه حساب بانک مرکزی آمریکا به حالت تعلیق درآمده و بنابراین هر نوع شاخص مثبت درباره جنگ تجاری قطعا برای طلا تاثیری منفی دارد».

بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی به منظور حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای جنگ تجاری با چین سه بار نرخ بهره را کاهش داد. 

جنگ تعرفه‌های گمرکی بین دو ابر اقتصاد جهان باعث حمایت از طلا به عنوان یک دارائی ایمن در مواقع بحران سیاسی و اقتصادی شد. 

بهای دیگر فلزات گرانبها نیز با ۱۴ درصد افزایش از ابتدای سال جاری به بالاترین سطح سالانه از سال ۲۰۱۰ نزدیک می‌شود.

پلاتین با شش دهم درصد کاهش به ۹۰۹ دلار در هر اونس رسید اما در حال حاضر روند صعودی به میزان دو درصد در هفته را در پیش گرفته است. 

نقره با یک دهم درصد افزایش به ۱۷ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس رسید و پالادیوم بدون تغییر قابل ذکری هر اونس هزار و ۷۶۰ دلار و ۹۲ سنت معامله شد اما طی هفته‌های اخیر سیر صعودی سه درصدی را در پیش گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز