خبرگزاری کار ایران

میشل عون:

دولت آینده لبنان، سیاسی و متشکل از متخصصان و نمایندگان معترضان است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۹۳

رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد که دولت آینده، سیاسی و متشکل از متخصصان و وزرای تکنوکرات و نمایندگان معترضان است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در دیدار با «یان کوبیچ»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا تأکید کرد که به تلاش‌ها و تماس‌هایش برای تشکیل دولت جدید با آرایش سیاسی لازم مرکب از تشکل‌های سیاسی مختلف کشور و وزرای تکنوکرات صاحب تخصص و شایستگی و شهرت نیک و نیز نمایندگان جنبش مردمی ادامه خواهد داد.

عون تأکید کرد که به محض پایان رایزنی‌هایش با رهبران سیاسی مرتبط با تشکیل دولت که با هدف رفع موانع موجود در این مسیر و تسهیل روند مأموریت نخست‌وزیر مکلف برای جلوگیری از ایجاد خلأ حکومتی در کشور صورت می‌گیرد، زمانی را برای انجام رایزنی‌های پارلمانی مشخص خواهد کرد.

وی در این دیدار که با حضور «سلیم جریصاتی»، وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری صورت گرفت، تأکید کرد که اوضاع اقتصادی و مالی تحت کنترل است و به تدریج مشکلات آنها حل می‌شود و آخرین وضعیت موجود در این زمینه، از سر گیری فعالیت بانک‌ها با هماهنگی بانک مرکزی لبنان پس از تأمین امنیت لازم برای کارکنان آنهاست.

رئیس‌جمهوری لبنان در زمینه دیگری نیز تأکید کرد که این کشور به اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل با همکاری نیروهای بین‌المللی به منظور اجرای کامل آن به‌رغم تخلفات مستمر اسرائیل و نیز ادعاهای این رژیم نسبت به پرتاب موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پایبند است.

کوبیچ با اشاره به اینکه سازمان ملل تحولات لبنان را از نزدیک پی گیری می‌کند، تأکید کرد که مواضع عون را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان متحد و اعضای شورای امنیت در جلسه آینده منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز