خبرگزاری کار ایران

ارتش هند به هواپیماها و پهپادهای آمریکایی مجهز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۳۲

ارتش هند در حال نزدیک شدن به توافقی برای خرید تجهیزات نظامی از آمریکا به ارزش هفت میلیارد دلار است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مینت، در میانه رشد روابط نظامی میان دهلی نو و واشنگتن، ارتش هند در حال نزدیک شدن به توافقی برای خرید تجهیزات نظامی از آمریکا به ارزش هفت میلیارد دلار است. این توافق شامل خرید پهپادهای تجسسی و هواپیماهای ضد زیر دریایی می‌شود.

این دو پروژه به‌طور مستقل پیش می‌رود.

منابع دولتی گزارش کردند: «تمام این سه سرویس بر اساس نیاز به پهپادهای تجسسی دریایی سازماندهی شده‌اند که به ما توانایی بالایی در زمینه تجهیزات هوایی و نظارت می‌دهد.»

این منابع عنوان کردند از آنجایی که توانایی‌های مورد نیاز این سه سرویس با یکدیگر متفاوت خواهد بود، ترکیب آن‌ها با یکدیگر چند ماهی به درازا خواهد کشید و باید در این زمینه درخواستی به واشنگتن برای توافقی میان دو دولت تا ماه فوریه و مارس داده شود».

یکی از موارد مهم در این پروژه هواپیماهای ضدزیردریایی بوئینگ پی-۸ است. هواپیماهای دوربرد بازرسی نیز به ۱۲ هواپیمای موجود در نیروی دریایی هند اضافه خواهند شد. هواپیماهای پی-۸ حدود سه میلیارد دلار هزینه در بر خواهند داشت.

در یک دهه گذشته، هند شمار بسیاری از تجهیزات نظامی آمریکایی را از جمله بالگردهای آپاچی، بالگردهای شینوک، هواپیماهای ترابری سی-۱۷ و هواپیماهای سوپر هرکول و همچنین توپ‌های سبک هایوتزر رادارهای موقعیت‌یاب ای‌ان‌-تی‌پی‌کی خریداری کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز