خبرگزاری کار ایران

سخنگوی رسمی دفتر عبدالمهدی خبر داد:

ترمیم کابینه عراق بر اساس معیار شایستگی خارج از تشکل‌های سیاسی

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۴۵۳

سخنگوی رسمی دفتر نخست وزیر عراق روز گذشته- شنبه از انجام اصلاحات گسترده در کابینه خارج از تشکل های سیاسی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری المسله، «سعد الحدیثی» سخنگوی رسمی دفتر نخست وزیر عراق روز گذشته- شنبه- اعلام کرد که تغییرات گسترده‌ای در کابینه و در سطح وزارتی خارج از تشکل‌های سیاسی صورت می‌گیرد.

حدیثی گفت: «این عملیات در حال حاضر برای انجام اصلاحات وزارتی گسترده در وزارتخانه‌های خدماتی و اقتصادی انجام می‌شود و وزرای جدید به هیچ یک از تشکل‌های سیاسی وابسته نیستند».

وی در ادامه افزود که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق برای انتخاب وزرای جدید  به منظور ترمیم کابینه و تغییر وزرا تلاش می‌کند و به زودی طرح خود را به پارلمان ارائه خواهد داد، این اصلاحات شامل تعدادی از وزارتخانه‌ها می‌شود تا از این طریق روند اصلاح مالی و اداری تسریع و خدمات ارائه شده به مردم بهبود یابد.

حدیثی گفت: «نخست‌وزیر در عملیات انتخاب وزرای جدید بر معیارهای جدیدی تکیه خواهد کرد و این افراد خارج از تشکل‌های سیاسی در پارلمان و بر اساس اقناع شخصی وی نسبت به توان و شایستگی‌های آنها انتخاب خواهند شد.

سخنگوی دولت عبدالمهدی تأکید کرد: «دولت فعلی پنج تا شش وزارتخانه دارد که نامزدهای آنها از سوی احزاب سیاسی نبوده و نخست‌وزیر، آنها را بر اساس شایستگی انتخاب کرده است. به تبع وی می‌خواهد روند انتخاب وزرا بر اساس شایستگی را ادامه دهد تا تعداد وزارتخانه‌هایی که وزیر برای آنها بر اساس معیار شایستگی انتخاب می‌شود، به نصف برسد. این مهم‌ترین خواسته اصلاح همراه با وضع مکانیسم جدید برای عملیات انتخاب رهبران و پست‌های بالا در عراق و پایان کلی نظام سهمیه‌گرا و حزب‌گراست و این اقدام برای اثبات جدیت و پشتکار دولت در مسیر پاسخ به اصلاح بسیار مهم خواهد بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز