خبرگزاری کار ایران

بازگشت ۲ منطقه «الباقوره» و «الغمر» به حاکمیت اردن

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۳۷

اسرائیل امروز- یکشنبه- پس از انقضاء دو پیوست توافقنامه صلح با اردن در سال ۱۹۹۴ میلادی، اراضی «باقوره» و «الغمر» را به حاکمیت امان بازگرداند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، رژیم صهیونیستی امروز- یکشنبه- پس از انقضاء دو پیوست توافقنامه صلح با اردن در سال ۱۹۹۴ میلادی، اراضی «باقوره» و «الغمر» را به حاکمیت امان بازگرداند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که ورودی منطقه الغمر منطقه نظامی بسته است. 

اردن هنگام امضای توافق صلح با اجاره دو منطقه مذکور به اسرائیل موافقت کرد.

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن در اکتبر ۲۰۱۸ دو پیوستی را که به اسرائیل حق تصرف در مناطق مرزی باقوره و الغمر به مدت ۲۵ سال را می‌داد، لغو کرد.

قرار است «ایمن الصفدی» فردا به همین مناسبت کنفرانسی مطبوعاتی در منطقه باقوره برگزار کند. 

بر اساس توافق صلح سال۱۹۹۴، اردن به اسرائیل حق تصرف در دو منطقه باقوره و الغمر را به مدت ۲۵ سال داد. بر این اساس، توافق مذکور در صورتی که دولت اردن تمایل خود را برای بازپس گیری این مناطق تا یک سال پیش از  اتمام دوره تعیین شده اعلام نکند، خود به خود تمدید می‌شود. 

ملک عبدالله دوم سال گذشته تصمیم به بازپس گیری این مناطق گرفت و مردم این کشور به شدت منتظر بازگشت دو منطقه به حاکمیت کشورشان پس از چندین سال هستند. 

اردن زمانی که با توافق سال ۱۹۹۴ موافقت کرد در شرایط سختی قرار داشت و این توافق را گزینه‌ای استراتژیک برای تضمین جلوگیری از خسارت بیشتر اراضی این کشور دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز