خبرگزاری کار ایران

پایگاه عربی ۲۱ بررسی کرد:

آیا ماهیت حقیقی نتانیاهو آشکار می‌شود؟/تاوان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه را صهیونیست‌ها می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۲۹۳

بدون شک صهیونیست‌ها بهای هر نوع حمله اسرائیل به نوار غزه را به ویژه در شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه می‌دانند و به خوبی آگاه هستند که آنها باید هزینه گزاف تحقق اهداف نخست‌وزیر را پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، پایگاه عربی ۲۱ در مقاله‌ای به قلم «ماهر حجازی» نوشت: حیات سیاسی اسرائیل از آوریل گذشته پس از دو مرحله انتخاباتی بی نتیجه در حالتی از سردرگمی و بی ثباتی به سر می‌برد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حامیان او در عرصه سیاسی اسرائیل و پس از شکست در تشکیل دولت ملی متشکل از احزاب اسرائیل و در سایه پرونده قضائی موجود علیه وی در سه اتهام فساد، تنها راه برون‌رفت از بحران داخلی و اخلاقی را از طریق دروازه غزه محاصره شده می‌بینند. 

بنابراین اظهارات اعضای شورای امنیتی کوچک برای لزوم عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه که شامل ورود زمینی ارتش اسرائیل به این بخش و از بین بردن فرماندهان مقاومت اسلامی و پایان دادن به توان نظامی در غزه می‌شود، در همین راستا و برای تحقق هدف مذکور مطرح شده است.  نتانیاهو که در تشکیل کابینه با رقبای سیاسی خود در حزب «آبی سفید» و حزب «اسرائیل خانه ما» شکست خورده و از توجیه اتهامات فساد علیه خود هراس دارد، برگ نجاتش را در نوار غزه می‌بیند.

در مقابل، پاسخ مقاومت فلسطین در نوار غزه به تهدیدهای اسرائیل برای حمله جدید به این بخش کاملا واضح و مشخص بود و این بر خلاف توافق‌هایی است که بین دو طرف با وساطت مصر صورت گرفت، به گونه‌ای که اسرائیل همواره از خط این توافق‌ها عبور کرده و نوار غزه را بمباران و تظاهر کنندگان صلح طلب در راهیپیمائی‌های روز بازگشت  را مورد هدف قرار می‌دهد.

به تبع، بنا بر خط مشی مقاومت فلسطین، هر نوع حمله اسرائیل به مردم فلسطین در نوار غزه با پاسخ مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی مواجه خواهد شد و این بدان مفهوم است که اکثریت صهیونیست‌ها باید هزینه و تاوان خودخواهی سیاسی نتانیاهو را بپردازند. او تلاش می‌کند با فرو بردن رژیم صهیونیستی در باتلاق خون خود را از معرکه نجات دهد. 

تکرار سناریوی جنگ در نوار غزه تداعی عملیات نظامی مقاومت فلسطین در مقابله با حمله  اسرائیل و ربودن سربازان اشغالگر است.

حال پرسشی که مطرح می‌شود، اینکه چه چیزی سرباز اسرائیلی را وادار به ورود به جنگی می‌کند که نتایج آن مجهول است و چرا آنها باید بهای گزافی را در گروکشی‌های سیاسی اسرائیل پرداخت کنند. 

کاملا مشخص است که نتانیاهو از یک سو به دنبال مجازات رأی‌دهندگان اسرائیلی است که به وی حق اکثریت را در انتخابات کنست ندادند و از سوی دیگر تلاش می‌کند خود را به عنوان یک حقیقت فعال در صحنه سیاسی اسرائیل تحمیل کند و برای طولانی ترین مدت ممکن در رأس قدرت باشد.

همچنین هر نوع حمله علیه نوار غزه فرصت نتانیاهو را برای کنار آمدن رقبایش با موضوع تشکیل دولت ملی افزایش داده و او را دست کم برای دو مدت دو سال در رأس قدرت باقی نگه می‌دارد.

بدون شک صهیونیست‌ها بهای هر نوع حمله اسرائیل به نوار غزه را به ویژه در شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه می‌دانند و به خوبی آگاه هستند که آنها باید هزینه گزاف تحقق اهداف نتانیاهو را پرداخت کنند. 

همچنین معادله مقاومت فلسطین و سبقت آن در جنگ آینده اسرائیل علیه نوار غزه و انداختن توپ به زمین اسرائیل در مقابل صهیونیست‌ها بدون تردید صحنه را دگرگون کرده و گزینه‌های نتانیاهو را متزلزل و بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی را تشدید خواهد کرد.

آیا صهیونیست‌ها این حقیقت را درک می‌کنند و آیا رأی دهندگان اسرائیلی که به نتانیاهو رأی می‌دهند یا به وی نه می‌گویند، آگاه هستند که مسئولیت آنها این بار فقط به صندوق رأی متوقف نمی‌شود؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز