خبرگزاری کار ایران

تجمع معترضان عراقی مقابل بندر «ام القصر» و میدان نفتی «مجنون»

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۹۶

دولت عراق به دنبال افزایش تظاهرات مردمی در حال بررسی اقدام‌های جدید برای موفقیت طرح اعمال ممنوعیت آمد و شد شبانه در بغداد و استان‌های جنوبی است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، دولت عراق در حال بررسی اقدام‌های جدید برای موفقیت طرح اعمال ممنوعیت آمد و شد شبانه در بغداد و استان‌های جنوبی است. 

نیروهای امنیتی در اجرای تصمیم پیشین که به مدت پنج روز اعمال شد، پس از مقاومت معترضان در برابر آن شکست خوردند.

به گزارش یک مقام امنیتی در بغداد، مقام‌های امنیتی در حال بررسی برخی اقدام‌هایی هستند که هدف آن اجازه برای اجرای طرح ممنوعیت آمد و شد بدون رفع آن است.

این مقام مسئول تأکید کرد که روز گذشته- جمعه- ده‌ها هزار تظاهر کننده فرمان ممنوعیت آمد و شد را شکستند. 

در شهرهای «الناصریه»، «الرفاعی»، «المثنی»، «کوت»، «الدیوانیه»، «کربلا» و .. مردم دست به اعتصاب گسترده زدند. 

نیروهای امنیتی در بصره برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که در مقابل بندر «ام قصر» و میدان نفتی «مجنون» تجمع کرده و به قطع مسیر در صورت آزاد نشدن افراد بازداشت شده تهدید می‌کردند، به شلیک گلوله و گاز اشک‌آور متوسل شدند.

در همین راستا، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک تأکید کرد که پارلمان به نقشه راهی که مرجعیت عالی‌قدر شیعه ترسیم کرده و در حقیقت طرح امنیت و عنوان وحدت عراق بوده، پایبند است. 

حلبوسی در این بیانیه تأکید کرده است که جلسات پارلمان به منظور سرعت‌بخشی به اجرای این نقشه راه همیشه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز