خبرگزاری کار ایران

منابع لبنانی:

«سعد الحریری» محتمل‌ترین گزینه برای تشکیل مجدد دولت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۷۴

منابع لبنانی امروز- شنبه- پیش‌بینی کردند که دولت آینده دولت کوچکی باشد و نخست‌وزیر فعلی همچنان نخستین گزینه احتمالی برای این مأموریت است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع لبنانی امروز- شنبه- پیش‌بینی کردند که دولت آینده دولت کوچکی باشد و «سعد الحریری»، نخست‌وزیر همچنان محتمل‌ترین گزینه برای این مأموریت است.

روزنامه «النهار» لبنان امروز اعلام کرد که اطلاعات دریافتی روز گذشته از کاخ بعبدا درباره رایزنی‌های تشکیل دولت حاکی از آن است که دوشنبه آینده تاریخ رایزنی نیست و سه‌شنبه احتمال آن قوی‌تر است .

منابع همراه گزارش دادند که تماس‌های «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان همچنان ادامه دارد و کاملا روشن است که دو گزینه تشکیل دولت و تعیین فرد مکلف همزمان با هم پیش می‌رود. 

این منابع تأکید کردند که تأخیر در انجام رایزنی‌ها خللی ایجاد نمی‌کند و با توجه به تجارب پیشین احتمالا دعوت برای رایزنی‌های تعیین فرد مکلف چند روزی به تأخیر بیفتد.

منابع مذکور اعلام کردند که اگر برای تشکیل دولت تکنوکرات موافقت شود، کاملا مشخص است که چه کسی رئیس آن خواهد بود.

بر اساس گزارش این منابع نام سعد الحریری همچنان و بدون شک بیشترین احتمال را برای تشکیل دولت دارد و داده‌های موجود همچنان از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های تشکیل دولت از نظر ساختار و ماهیت اولویت‌های آن پس از زلزله قیام مردمی حکایت می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز