خبرگزاری کار ایران

نامزدی ۲۳ نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۲۰

نیمه شب گذشته مهلت قانونی برای تشکیل پرونده‌های نامزدی ویژه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در تاریخ ۱۲ دسامبر آینده به پایان رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، نیمه شب گذشته مهلت قانونی برای تشکیل پرونده‌های نامزدی ویژه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در تاریخ ۱۲ دسامبر آینده به پایان رسید و ۲۳ نفر در این انتخابات نامزد شدند.

این در حالی است که تظاهرات هفتگی در الجزایر در مخالفت با برگزاری انتخابات در شرایط فعلی صورت می‌گیرد و مردم خواستار برکناری تمام مسئولان دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس‌جمهوری سابق این کشور هستند. 

هیأت عالی مستقل انتخابات هر گونه تمدید مهلت را رد کرده و از متقاضیان نامزدی خواسته بود که تا قبل از مهلت تعیین شده تشکیل پرونده دهند. 

کمیته ملی مستقل برگزاری انتخابات به محض تشکیل پرونده‌ها، صحت اسناد و مدارک ارائه شده را طی هفت روز از تاریخ تشکیل بررسی کرده و تا پیش از پایان انتشار فهرست اسامی نامزدهای نهائی صلاحیت آنها را بررسی می‌کند. 

«عبدالمجید تبون»، نخست‌وزیر اسبق روز گذشته -شنبه- پرونده خود را برای نامزدی در این انتخابات ارائه کرد. 

همچنین «علی زغبوب»، رئیس حزب تجمع الجزائر ، «عزالدین میهوب» نامزد حزب ملی دموکرات و «عبدالقادر بن غرینه»، نامزد حزب «البناء» نیز پیش از این نامزدی خود را در انتخابات اعلام کردند. 

اندکی پیش از پایان مهلت ثبت نام نامزدی در انتخابات الجزایر مردم این کشور تظاهرات گسترده‌ای جمعه گذشته علیه رژیم برگزار کرده و اظهارات «عبدالقادر بن صالح»، رئیس جمهوری موقت را محکوم کردند.

اتحادیه قضات الجزایر نیز از امروز- یکشنبه تا زمان پاسخ به درخواست‌های خود دست به اعتصاب گسترده‌ای زده‌اند.

این اعتصاب به مفهوم مخالفت این اتحادیه با تصمیم نقل و انتقلا سالانه قضات است که پنجشنبه گذشته اتخاذ شد و آن را تجاوز وزارت دادگستری به اختیارات شورای عالی قضا قلمداد کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز