خبرگزاری کار ایران

مولود چاووش‌اوغلو:

ترکیه نقض حقوق بشر در شمال شرقی سوریه را تحمل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۷۲

وزیر خارجه ترکیه با همتای آلمانی خود در آنکارا دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی صباح، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، امروز -‌شنبه- با «هایکو ماس»، همتای آلمانی خود در آمریکا دیدار کرد. دو طرف درباره عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

چاووش‌اوغلو در نشستی خبری پس از این دیدار گفت: «بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان، در پی عملیات مبارزه با ترور ترکیه، باید آزادانه و داوطلبانه باشد.»

وی همچنین عنوان کرد که ترکیه هیچ‌گونه نقض حقوق بشر در شمال شرقی سوریه را تحمل نمی‌کند و درباره اتهام‌های مطر‌ح‌شده در این زمینه تحقیق می‌کند. وی گفت که نیروهای حزب کارگردان کردستان و یگان‌های مدافع خلق شهروندان ترکیه را مورد آزاد و اذیت قرار داده‌اند و آلمان باید در این زمینه دست به عمل بزند. 

چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: «از آلمان انتظار داریم که با توجه به ائتلاف علیه تروریسم قدم بردارد.» وی همچنین عنوان کرد که بنا به آمارهای سازمان ملل، نزدیک به ۳۰ هزار پناهجو به کشور خود بازگشته‌اند. 

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: «آنکارا طرح آلمان در زمینه منطقه امن بین‌المللی را واقع‌گرایانه نمی‌داند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز