خبرگزاری کار ایران

مذاکرات بین سعودی و «انصارالله» یمن برای بررسی آتش‌بس نظامی

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۱۳۳

شبکه تلویزیونی «الجزیره» به نقل از منابعی، از مذاکرات بین عربستان سعودی و جنبش انصارالله یمن برای بررسی آتش‌بس نظامی بین طرفین خبر داد.

به گزارش ایلنا، تلویزیون الجزیره به نقل از منابعی اعلام کرد که کمیته سیاسی و نظامی بین سعودی‌ها و جنبش انصارالله یمن برای بررسی تدابیری جهت توقف درگیری‌های مسلحانه در مرزهای مشترک و توقف حملات هوایی تشکیل شده است.

 

این تحولات پس از بروز نشانه‌ها و طرح‌های ابتکاری که تمایل طرفین را به آتش‌بس نشان می‌داد، شکل گرفته است. جنبش انصارالله، ماه گذشته میلادی آتش‌بس یک‌جانبه اعلام و حملات موشکی و پهپادی خود به عربستان سعودی را متوقف کرد. همان زمان، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی نیز ابراز امیدواری کرد که این اقدام به آغاز گفت‌وگوهای سیاسی منجر شود.

پیشتر یک منبعی به تلویزیون الجزیره اعلام کرده بود که چند روز پس از آتش‌بس یک‌جانبه انصارالله، «خالد بن‌سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی- برادر محمد بن‌سلمان- و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند.

منبع مذکور، که نخواست نامش فاش شود، افزود خالد بن سلمان پیشنهاد کرد کمیته‌ای از هر دو طرف برای کاهش تنش و ایجاد توافق آتش‌بس کامل بین طرفین در مرز عربستان سعودی و یمن تاسیس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز