خبرگزاری کار ایران

,وزیر دفاع آمریکا: ۱۰۰۰ نظامی از سوریه به عراق می‌روند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۰۵

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود که یک‌هزار نظامی آمریکایی پس از عقب‌نشینی از شمال سوریه، به غرب عراق بروند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، بامداد امروز- یکشنبه- اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار نظامی پس از ترک شمال سوریه، عازم غرب عراق شوند.

اسپر تصریح کرد که ماموریت این نیروها در غرب عراق بر دفاع از عراق و مبارزه با گروه تروریستی داعش متمرکز خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا درخصوص اوضاع نظامی در سوریه خاطرنشان کرد، آتش‌بس در سوریه همچنان پابرجاست.

وی در عین حال، احتمال عملیات نیروهای نظامی این کشور در عراق و سوریه را رد نکرده است.

این نخستین بار است که یک مقام آمریکایی جزئیات جابجایی نیروهای نظامی این کشور در سوریه را مطرح می‌کند.

در همین زمینه پیشتر یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از سوریه ادامه دارد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش نشود، گفته است، هنوز دست‌کم ۲۰۰ نیروی آمریکایی در منطقه حضور دارند. اکثر آنها در یک منطقه در غرب هستند و تعداد کمی هم در چند نقطه شرق حضور دارند. 

پیش از اعلام خروج نیروهای آمریکایی در حدود ۱۰۰۰ نیروی نظامی این کشور در شمال شرقی سوریه حضور داشتند که به همراه «نیروهای دموکراتیک سوریه» در این منطقه با گروه تروریستی داعش مبارزه می کردند. اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد که این نیروها از سوریه خارج می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز