خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به گسترش تحولات نظامی در شمال شرق سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۳۲

دبیرکل سازمان ملل نسبت به گسترش تحولات نظامی در شمال سوریه که قربانیان و آوارگان زیادی به همراه داشته است، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به گسترش تحولات نظامی در شمال سوریه که موجب کشتار و آواره شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شده است، ابراز نگرانی کرد. 

«استفان دوگاریک»، سخنگوی گوترش عصر روز گذشته -دوشنبه- گفت که دبیر کل سازمان ملل با تأکید بر اینکه عملیات نظامی باید به طور کامل به قانون بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل و قانون حقوق بشر بین‌المللی احترام بگذارد، گفت که همچنان از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که نهایت خویشتن‌داری را به کار برند.

دوگاریک توضیح داد که دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان توقف فوری تنش و تلاش تمام طرف‌ها برای یافتن راهکار صلح‌آمیز به منظور رفع نگرانی‌ها است.

وی همچنین گفت که دبیرکل با نگرانی شدیدی معتقد است که عملیات نظامی فعلی ممکن است موجب آزادی عناصر مرتبط با گروه تروریستی داعش و به تبع، بروز پیامدهای منفی بسیاری شود. 

سخنگوی گوترش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دبیرکل بر پایبندی به قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت مبنی بر حل بحران سوریه بر اساس اصول حاکمیت،‌ استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور تأکید می‌کند. 

در این بیانیه آمده است: «گوترش بر لزوم حمایت از شهروندانی که هیچ زمانی در جنگ مشارکت نمی‌کنند و نیز حفاظت از زیر ساخت‌ها برای غیر نظامیان تأکید کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز