خبرگزاری کار ایران

فرمانده پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا:

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خطر ظهور دوباره گروهک تروریستی داعش را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۷۰

فرمانده پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت که «بسیار نگران» عواقب خروج نیروهای نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نشنال، «دیوید پترائوس»، از فرماندهان ارشد و پیشین نیروهای مسلح آمریکا، به سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت که اقدام دولت در زمینه خروج نیروهای نظامی از سوریه خطر ظهور دوباره گروهک تروریستی داعش را افزایش می‌دهد.  

این فرمانده پیشین سازمان اطلاعات مرکزی گفت که «بسیار نگران» عواقب خروج نیروهای نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه است. وی گفت که می‌ترسد این اقدام به سود دشمنان ایالات متحده تمام شود و به موضع واشنگتن در این کشور لطمه زده و تلفات سنگینی برای دوستان پیشین آمریکا به دنبال داشته باشد. 

 پترائوس گفت: «بسیار نکران خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه هستم. می‌ترسم این اقدام به خیزش دوباره تروریست‌های داعش در سوریه و فراتر از آن و همچنین سؤاستفاده روسیه از خروج ما بینجامد. این اقدام همچنین این ظن را ایجاد می‌کند که آمریکا شریکی غیرقابل‌اطمینان است.»

وی گفت که خروج آمریکا به «تلفات سنگین» در میان هم‌پیمانان پیشین آمریکا می‌انجامد که در شکست داعش به این کشور کمک کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز