خبرگزاری کار ایران

تسلط عربستان بر «عدن» برای پایان دادن به بحران متحد خود در یمن

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۱۰

چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروهای عربستان سعودی در چارچوب تلاش برای پایان دادن به نزاع بین دولت مستعفی یمن و تجزیه‌طلبان بر شهر عدن تسلط یافته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروهای عربستان سعودی در راستای تلاش برای پایان دادن به جنگ بین دولت مستعفی و تجزیه‌طلبان در یمن بر شهر عدن تسلط یافته‌اند. 

امارات، شریک اصلی ریاض در ائتلاف متجاوز علیه یمن، از هفته گذشته به منظور زمینه‌سازی برای توافق پایان بحران اقدام به خروج نیروهایش از عدن کرده است. 

امارات از تجزیه‌طلبان در جنوب یمن حمایت می‌کند. این کشور همچنین متحد ائتلاف متجاوزی است که برای بازگشت «عبد ربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی یمن مداخله نظامی کرده است. 

در ماه آگوست گذشته، شورای انتقالی جنوب یمن که به دنبال تشکیل دولای خودگردان در جنوب است، علیه هادی اقدام کرد و بدین ترتیب جبهه جدیدی از جنگ آغاز شد. 

دو مقام مسئول یمنی اعلام کردند که عربستان هفته گذشته نیروهای بسیاری را جایگزین نیروهای اماراتی در فرودگاه عدن و پایگاه‌های نظامی در این شهر کرده است. 

دو منبع آگاه دیگر نیز اعلام کردند که یک مقام سعودی هفته گذشته رسما مأموریت خود را برای نظارت بر امنیت عدن و نواحی آن دریافت کرده است.

سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز و دولت امارات، هیچ یک در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز