خبرگزاری کار ایران

الیزه: به زودی اقداماتی برای حفاظت از نیروهای‌مان در سوریه اتخاذ می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۶۴

کاخ الیزه اعلام کرد که طی ساعات آینده تدابیری برای محافظت از نیروهای نظامی فرانسوی در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، صبح امروز- دوشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسه طی ساعات آینده اقداماتی برای محافظت از نیروهای نظامی خود که در شمال سوریه مستقر هستند، اتخاذ خواهد کرد.

فرانسه در چارچوب مشارکت در ائتلاف ادعایی آمریکا برای جنگ با داعش، نیروهای ویژه در این منطقه دارد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه، پیش از این نیز در بیانیه‌ای از برگزاری جلسه اضطراری کابینه دفاعی این کشور برای بررسی حملات ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه در روز دوشنبه خبر داده بود.

روز گذشته، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی نشست خبری مشترکی، بار دیگر خواستار توقف فوری عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه شدند و نسبت به پیامدهای این عملیات هشدار دادند.

مکرون در این نشست خبری گفت که «خواسته مشترک» هر دو کشور این است که این حمله باید متوقف شود.

صدراعظم آلمان نیز از احتمال آواره شدن صدها هزار تن از ساکنان منطقه به عنوان یکی از پیامدهای این عملیات نام برد و خواستار توقف فوری آن شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز