خبرگزاری کار ایران

عملیات نظامی ترکیه در سوریه و «شکار گرانبهای» آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۱۸

یک مقام دفاعی آمریکا گفت که ارتش این کشور دو فرمانده داعش را پس از حمله روز چهارشنبه ترکیه به شمال سوریه، از شبه‌نظامیان کُرد تحویل گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) اعلام کرد که ارتش آمریکا دو تن از فرماندهان گروه تروریستی داعش را پس از حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، از شبه‌نظامیان کُرد تحویل گرفته است.

رسانه‌های آمریکایی احتمال دادند که این امر، مربوط به دو شهروند انگلیسی عضو گروه موسوم به «بیتلز» است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» و تلویزیون «سی‌ان‌ان» آمریکا گزارش دادند که این دو تروریست تندرو «الکساندا آمون کوتی» و «الشافی الشیخ»، دو عضو جوخه اعدام در گروه تروریستی داعش، موسوم به «بیتلز»، هستند. این گروه مسئول بریدن سر گروگان‌های عمدتا خارجی، از جمله «جیمز فولای» خبرنگار آمریکایی، بود.

مقام آمریکایی در ادامه گفت: «می‌توانم تأیید کنم که ما دو عضو ارشد داعش را از نیروهای دموکراتیک سوریه تحویل گرفته و دوباره آنها را به چنگ درآورده‌ایم.»

در حالی‌که وی اعلام کرد که این دو تروریست داعشی در بازداشتگاهی نظامی در خارج از سوریه به‌سر می‌برند، واشنگتن‌پست تأکید کرد که آنها الان در عراق بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه، اواخر شب گذشته در توییتی اعلام کرد: نیروهای مسلح ترکیه و «ارتش آزاد سوریه» عملیات زمینی خود را در شرق رودخانه فرات با عنوان عملیات «چشمه صلح» آغاز کردند.

ساعاتی پیش نیز این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۸۱ موضع را در شمال سوریه مورد حمله قرار داده است.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» تأکید کردند که ارتش ترکیه یکی از زندان‌هایی که در آن بازداشتی‌های داعشی نگهداری می‌شدند را بمباران کرده است.

در بیانیه این گروه شبه‌نظامی آمده است: ترکیه زندان «گرکین» در منطقه قامیشلی را، که در آن عناصر مسلح داعش زندانی بودند را هدف حملات قرار داده است که این تلاشی از سوی آنکارا برای آزاد کردن این تروریست‌ها تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز