خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید متن مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۷۴

متن گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز، متن گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی‌اش منتشر شد.

در خلاصه‌ای از این متن ترامپ بارها از زلنسکی خواست تا با «رودی جولیانی»، وکیل او و همچنین «ویلیام بار»، دادستان کل این کشور برای تحقیق درباره «جو بایدن»، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش همکاری کند. این خلاصه از سوی کاخ سفید امروز -‌چهارشنبه- منتشر شد. 

در متن این گفت‌وگو آمده است که ترامپ به زلنسکی گفت: «حرف‌های زیادی درباره پسر بایدن گفته می‌شود، این‌که بایدن پیگیری قضایی درباره او را متوقف کرد و بسیاری مردم می‌خواهند راجع به این قضیه بفهمند. بنابراین هر کاری که در این زمینه بتوانید با دادستان کل انجام دهید عالی خواهد بود. بایدن همه‌جا درباره این‌که این تحقیقات را متوقف کرده به دیگران فخر فروخته است... بنابراین اگر بتوانید در این‌باره تحقیق کنید... به نظر من که وحشتناک است.»

ترامپ در بخشی از این مکالمه گفت: «رودی خوب می‌داند اوضاع از چه قرار است و آدم قابلی است. اگر بتوانید با او هم حرف بزنید خیلی خوب می‌شود.»

زلنسکی همچنین در این مکالمه تاکید کرد که دادستان کل او «به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز