خبرگزاری کار ایران

سخنرانی عبدالفتاح السیسی در مجمع عمومی سازمان ملل:

باید به راه‌حلی رسید که دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود/ آفریقا قاره‌ای است مملو از فرصت‌ها/ باید راه‌حلی سیاسی برای یمن یافت

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۶۵

رئیس‌جمهوی مصر در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوی مصر، امروز -‌سه‌شنبه-  در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. 

وی در بخشی از سخنان خود گفت: «در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم جامعه‌مان را توسعه بخشیم. این شامل اصلاحات اقتصادی و مبارزه با تروریسم می‌شود. این در راستای توافق‌های بین‌المللی قرار دارد و انتظار داریم که بتوانیم این اقدام‌ها را به پیش ببریم. در کنار دیگر برادران‌مان در آفریقا تلاش کرده‌ایم اقتصاد خود را توسعه بخشیم و همکاری‌ها را افزایش دهیم تا توسعه و پیشرفت را به نفع مردم‌مان پیش ببریم.»

رئیس‌جمهوری مصر در ادامه گفت: «در اینجا می‌خواهم از پاک شدن اسم سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم دفاع کنم. کشورهای آفریقایی تلاش دارند در راستای قوانین بین‌المللی به فناوری‌های مدرن دست یابند و پیشرفت را صورت دهند. آفریقا قاره‌ای است مملو از فرصت‌ها.»

وی در ادامه با اشاره به تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت: «راه‌حل مسئله فلسطین تنها در جهت قوانین بین‌المللی ممکن است. باید به راه‌حلی رسید که دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود. با وجدان آسوده به شما می‌گویم که مردم عرب به صلح پایدار متعهد هستند. با این حال باید تصمیماتی را صورت داد که حقوق مردم فلسطین را حفظ کند و صلح در این منطقه را تضمین کند.» 

وی در ادامه عنوان کرد: «باید راه‌حلی سیاسی برای یمن یافت. باید به دخالت کشورهای غیرعرب در این منطقه پایان داد. حمله‌های اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو را باید محکوم کرد.»

السیسی گفت: «مصر خواستار مبارزه همگانی و منسجم علیه تروریسم است، بدون هیچ‌گونه استثنایی. باید با تمام کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند مبارزه کرد.»  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز