خبرگزاری کار ایران

روزنامه «البیان» گزارش داد:

سفر قریب‌الوقوع حفتر به لندن

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۴۵

فرمانده کل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی چند روز آینده به لندن سفر و با برخی از مقام‌های بریتانیایی دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از البیان، «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی چند روز آینده به لندن سفر و با برخی از مقام‌های بریتانیا از جمله «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

حفتر و جانسون در آگوست ۲۰۱۷ همزمان با حمله جنگنده‌های ارتش لیبی به تجمعات گروه‌های تروریستی و معارضان چاد در نزدیکی شهر مرزق با یکدیگر دیدار کرده بودند. 

بر اساس گزارش منابع آگاه، حفتر در سفر به لندن در تلاش برای ایجاد تغییر در مواضع بریتانیا پس از به قدرت رسیدن جانسون، تصمیم دارد وضعیت کشورش و تحولات جنگ با تروریسم به رهبری ارتش ملی از زمان آغاز عملیات کرامت در بهار ۲۰۱۴ را توضیح دهد. 

در همین راستا منابع آگاه از تشدید درگیری‌ها در خیابان‌های جنوبی طرابلس خبر دادند. مرکز رسانه‌ای عملیات کرامت روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که نیروی هوایی با انجام چندین حملات هوائی، محل تجمع تانک‌ها در منطقه «سداده» را مور هدف قرار داده و آنها را به طور کامل منهدم کردند. 

در این اثنا جنگنده‌های نیروی هوائی لیبی دو شب گذشته یک کاروان وابسته به ائتلاف جدائی‌طلب‌ هی تبو و شورشیان چاد در نزدیکی شهر مرزق را مورد هدف قرار دادند که بیش از ۴۰ عنصر مسلح کشته شدند. 

منابع نظامی همچنین از وجود اطلاعاتی مبنی بر زخمی شدن «حسن موسی» رئیس به اصطلاح یگان حمایت جنوب مورد حمایت دولت وفاق ملی خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز