خبرگزاری کار ایران

حمایت ترامپ از نامزد پیشنهادی برای ریاست سازمان اطلاعات ملی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۶۶۷

رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که نماینده جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس به عنوان رئیس آینده اطلاعات ملی، می‌تواند آژانس‌های اطلاعاتی را که از کنترل خارج شده‌اند،‌ مهار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ»، ‌رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که «جان راتکلیف» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالات تگزاس که رئیس آینده نهاد اطلاعات ملی آمریکا خواهد بود، قادر به مهار آژانس‌های اطلاعاتی است که از کنترل خارج شده‌اند.

ترامپ روز گذشته- سه‌شنبه- هنگام بازگشت از ایالت ویرجینیا به کاخ سفید، گفت: «راتکلیف در صورت کسب موافقت مجلس سنا، حتما فوق العاده عمل خواهد کرد». 

وی در ادامه افزود: «به اعتقاد من، ما به چنین شخصی نیاز داریم... ما به فردی قوی که قادر به مهار اطلاعات باشد نیاز داریم، چرا که این نهاد همان طور که شما هم می‌دانید از کنترل خارج شده است».

ترامپ هر نوع درگیری و مشاجره با «دن کوتس» رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی را تکذیب کرد و گفت: «دان دوست من و شخصیتی فوق العاده است اما او اظهاراتی را مطرح کرد که مردم را متحیر کرده است». 

رئیس جمهوری آمریکا از زمان رسیدن به قدرت، بارها نسبت به ارزیابی‌های اطلاعات ملی آمریکا از مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به نفع وی در رقابت با «هیلاری کلینتون»، ‌نامزد دموکرات این انتخابات انتقاد کرده است. 

انتخاب این نماینده جمهوری خواه برای ریاست نهاد اطلاعات ملی آمریکا با انتقادات فراوانی از سوی جمهوری خواهان و اتهامات مسئولان پیشین اطلاعاتی و دموکرات‌ها مواجه شده و آنها راتکلیف را شایسته این سمت ندانسته و معتقد هستند که در راستای منافع ترامپ حرکت خواهد کرد. 

راتکلیف که عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به مدت ۶ ماه است،‌ جایگزین «دان کوتس» می‌شود که ارزیابی‌هایش درباره ایران و کره‌شمالی و نیز دخالت روسیه در پرونده انتخاباتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ با مواضع ترامپ در تعارض بوده و موجب نارضایتی وی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز