خبرگزاری کار ایران

عبدالمهدی: به هیچ قدرت خارجی اجازه فعالیت در خاک عراق را نمی­‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۲۶۰

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز-چهارشنبه- تأکید کرد که به هیچ یک از قدرت‌های خارجی اجازه فعالیت در خاک عراق را نمی­‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نوز،‌ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی امروز- چهارشنبه- با انتشار بیانیه­‌ای تأکید کرد که هیچ قدرت خارجی اجازه فعالیت در خاک عراق را ندارد.

وی گفت که دولت به دنبال پایان دادن به تمام  نمودهای استثنائی، غیر قانونی و حاکمیتی است.

نخست‌وزیر عراق در این بیانیه تأکید کرد: «کشور در دور گذشته با شرایط سخت و پیچیده جنگ داخلی و خارجی، انحلال ارتش، اشغالگری، حضور نیروهای بیگانه و مداخله­‌های خارجی و تشکیل گروه­‌های تروریستی یا استفاده از خاک عراق برای انجام اقدامات مسلحانه علیه اهداف و کشورها و قدرت‌های خارج از اراده و اختیارات دولت عراق مواجه بوده است. کشور همچنین از فعالیت‌­های مخربانه و اعمال تروریستی به ویژه گروه­‌های «القاعده» و «داعش» و اشغال مساحت گسترده­‌ای از خاک عراق رنج برده که تمام ارکان نیروهای مسلح از ارتش و پلیس گرفته تا نیروهای حشد الشعبی و عشایر و پیشمرگه با حمایت کشورهای دوست و همسایه با آنها مقابله کردند».

عبدالمهدی در پایان افزود: «علاوه بر این باید واقعیت منطقه­‌ای و بین‌المللی را نیز در نظر گرفت. این واقعیت، رویکردها، حضورها و آثاری غیرقابل کنترل را به همراه داشت که امروز مقتضی است پس از آزادی و پیروزی بزرگ که علیه داعش محقق شد و پس از وجود شاخص‌های بسیار که به آمادگی، جایگاه، قدرت و کنترل دولت بر کل خاک خود و تحقق استقلال و حاکمیت آن دلالت دارند و تمام مظاهر پراکنده غیرقانونی و حاکمیتی از بین رفته‌­اند، به آنها توجه شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز