خبرگزاری کار ایران

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خبر داد:

ورود نیروهای نظامی جدید آمریکا به پایگاه اربیل بدون اطلاع بغداد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۱۵

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از ورود نیروهای نظامی جدید آمریکا به پایگاه اربیل بدون اطلاع دولت و وزارت دفاع این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز گذشته- یکشنبه- اعلام کرد که نیروهای نظامی جدید آمریکایی بدون اطلاع دولت مرکزی و وزارت دفاع، وارد پایگاه اربیل شده¬اند.

این کمیسیون تأکید کرد که دولت اقلیم کردستان از ارائه هر نوع گزارشی از تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در اربیل به دولت مرکزی و نهادهای امنیتی خودداری می‌کند.

«کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: «نیروهای نظامی جدید آمریکایی ‌فقط با هماهنگی دولت اقلیم کردستان وارد پایگاه اربیل شده‌اند و دولت مرکزی و وزارت دفاع از این اقدام اطلاع نداشته‌اند». 

وی تأکید کرد که دولت اقلیم اجازه نمی‌دهد که کمیسیون امنیت، وزارت دفاع و نهادهای امنیتی از تعداد نیروهای نظامی آمریکا آگاهی یابند و از ارائه هر نوع گزارشی در ارتباط با تعداد نیروها و میزان تجهیزات و مهمات نظامی آنها خودداری می‌کنند. 

المحمداوی در ادامه افزود: «دولت اقلیم به صورت مستقیم با واشنگتن در زمینه نظامی و ورود نیروهای نظامی آمریکا بدون اطلاع و کسب اجازه از دولت مرکزی توافق می‌کند».

وی گفت: «پایگاه اربیل بزرگ‌ترین پایگاه آمریکایی کشور است که واشنگتن از آن به عنوان مقر فرماندهی عملیات در منطقه و عراق استفاده می‌کند».

این عضو کمیسیون امنیتی عراق تأکید کرد: «بر اساس اظهارات مقام‌‌های کنگره آمریکا، شمار نیروهای آمریکایی حاضر در سراسر عراق از مرز ۵۰ هزار نفر گذشته است». 

وی توضیح داد: «بیشتر نیروهای آمریکایی حاضر در عراق در دو پایگاه عین الاسد در استان الانبار و پایگاه اربیل در اقلیم کردستان حضور دارند».

المحمداوی تأکید کرد که هدف از افزایش نیروهای نظامی آمریکا در عراق در حقیقت تهدید جمهوری اسلامی ایران، ‌کشور همسایه عراق و کنترل پایگاه‌های الحشد الشعبی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش از این تصریح کرده بود: «نیروهای بیشتری به میزان هزار و ۵۰۰ نفر به خاور میانه اعزام خواهیم کرد که هدف، حمایت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه  است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز