خبرگزاری کار ایران

کمیته حقوق بشر قطر:

تدابیر جدیدی را برای در تنگنا قرار دادن کشورهای تحریم‌کننده اتخاذ می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۲۱

کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که به دنبال سلسله اقدامات جدیدی برای تنگنا قرار دادن کشورهای تحریم کننده در پاسخ به نقض حقوق شهروندان قطری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته حقوق بشر قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این کمیته تحت هیچ شرایطی یا تلاش‌های پایان‌ناپذیر کشورهای تحریم‌کننده برای خدشه‌دار کردن اعتبار آن از پایبندی به تعهدات خود برای دفاع از حقوق قربانیان از طریق نهادهای بین‌المللی کوتاه نخواهد آمد».

وی تأکید کرد که کمیته ملی از هیچ تلاشی برای جبران آسیب‌های وارد شده به شهروندان قطری به دلیل اعمال یکی از سخت‌ترین و بی رحمانه‌ترین تحریم‌هایی که حتی دارو و غذا را استثنا نکرده است، فروگذار نخواهد کرد.

المری گفت که کمیته ملی قصد دارد به منظور اتخاذ سلسله اقدام‌ها و ساز و کارهای جدید با گروه‌ها و سازمان‌های بین المللی در چارچوب فعالیت‌های قانونی و حقوقی چون تشکیل ائتلاف بین المللی برای دفاع از حقوق قربانیان و امکان شهادت در مهمترین محافل بین المللی برای برملا کردن جنایت‌های کشورهای تحریم کننده وارد بحث و رایزنی شود تا این کشورها را در تنگنا قرار داده و آنها را به توقف اقدامات تنبیهی و تبعیض‌آمیز علیه شهروندان و افراد مقیم قطر وادار کند. 

المری هشدار داد که کمیته حقوق بشر ۴۲۳۴ شکایت از سوی شهروندان و افراد مقیم قطر را از زمان آغاز تحریم در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ثبت کرده است که از آن جمله سه هزار و ۳۸۱ شکایت توسط شهروندان قطری و ۸۵۳ شکایت توسط افراد مقیم این کشور با ملیت‌های مختلف بوده است.

این کمیته در دو سال گذشته دو هزار و ۲۳۴ شکایت علیه عربستان، هزار و ۱۲۶ شکایت علیه امارات، ۵۲۷ شکایت علیه بحرین، ۳۳۸ شکایت علیه مصر و ۹ شکایت علیه کشورهای دیگر ثبت کرده است.

این در حالی است که هزار و ۳۱۷ شکایت علیه نقض حقوق در حمل و نقل و ناوبری، هزار و ۲۹۸ شکایت علیه نقض حقوق مالکیت، ۶۶۱ شکایت علیه نقض حقوق خانوادگی ، ۵۲۵ نقض حق در آموزش، ‌۱۷۲ مورد نقض حق در انجام مراسم مذهبی، ۱۱۲ شکایت مرتبط با نقض حقوق کار، ۹۴ شکایت علیه نقض حق اقامت، ۳۸ شکایت علیه نقض حقوق بهداشت و پزشکی، ۱۲ شکایت علیه حق دریافت اسناد رسمی، سه شکایت علیه تبعید اجباری و یک شکایت علیه بازداشت اجباری و همچنین یک شکایت درباره توهین به کرامت شخصی ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز