خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی نشست اضطراری مکه تکرار یاوه گوئی‌­های آل سعود علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۷۴۶

بیانیه پایانی نشست اضطراری مکه با تکرار ادعاهای واهی و یک جانبه علیه ایران مدعی شده است که رفتار ایران در منطقه مناسبت­‌های اعتماد سازی را از بین برده و ثبات منطقه را تهدید می‌­کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه پایانی نشست اضطراری مکه بر لزوم خودداری از استفاده زور  یا تظاهر به آن و مداخله در امور داخلی کشورها و نقض حاکمیت آنها تأکید شد.

در این بیانیه ادعا شده است که رفتار ایران در منطقه با این مبانی تناقض دارد و مناسبت‌­های اعتماد سازی را از بین برده و به تبع، امنیت و ثبات منطقه را به طور خطرناکی تهدید می‌­کند.

در بیانیه پایانی نشست اضطراری مکه تأکید شده است که روابط همکاری با تهران باید بر اساس اصل حسن هم جواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت آنها صورت گیرد.

در نخستین بند این بیانیه با تکرار ادعاهای واهی گذشته آمده است: اقدام‌های نیروهای جنبش «انصار الله» یمن که از جانب ایران حمایت می‌­شوند، در حمله پهپادی به ایستگاه­‌های پمپاژ نفت در عربستان و عملیات خرابکارانه علیه کشتی­‌های تجاری در آب­های منطقه‌­ای امارات محکوم شده است.

بیانیه نشست اضطراری بر همبستگی و همراهی کشورهای عربی با یکدیگر برای مقابله با نفوذ مستقیم یا غیر مستقیم ایران در داخل این کشورها تأکید شده است.

در این بیانیه ادامه عملیات پرتاب موشک­‌های بالستیک به اصطلاح ساخت ایران به عربستان از خاک یمن توسط نیروهای انصار الله محکوم و این عملیات به عنوان تهدید امنیت عربی توصیف شده است. همچنین بر حق عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود بر اساس منشور سازمان ملل تأکید شده است.

در بیانیه مذکور همچنین با ادعاهای واهی، ‌به اصطلاح مداخله ایران در امور داخلی بحرین محکوم و موضع مشابهی در ارتباط با ادامه حضور ایران در جزایر سه گانه امارات اتخاذ شده است و از اقدامات به اصطلاح صلح‌آمیز امارات برای بازپس گیری حاکمیت خود بر این جزایر حمایت شده است.

این بیانیه واهی،  کمک ایران به دولت سوریه را نیز محکوم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز