خبرگزاری کار ایران

اتحادیه وکلای آنکارا:

کارکنان بازداشت شده وزارت خارجه تحت شکنجه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۵۷

اتحادیه وکلای آنکارا اعلام کرد که پنج کارمند وزارت خارجه ترکیه که هفته گذشته به دلیل مظنون بودن به ارتباط با کودتای شکست خورده سه سال گذشته بازداشت شدند، از شکنجه و بدرفتاری با آنها در بازداشت خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ اتحادیه وکلای آنکارا اعلام کرد که پنج نفر از کارکنان وزارت خارجه که به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سه سال گذشته در ترکیه بازداشت شده‌اند، از شکنجه و بدرفتاری با آنها در زندان خبر داده‌اند.

این پنج نفر از میان ۲۴۹ کارمند وزارت خارجه که مقام‌های ترکیه دستور بازداشت آنها را هفته گذشته به دلیل اتهام به ارتباط با «فتح الله گولن» مبلغ دینی عامل کودتا صادر کرد، همچنان در بازداشت هستند. هویت هیچ یک از این افراد مشخص نشده است.

اتحادیه وکلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱۰۰ مظنون تا کنون بازداشت شده‌اند و وکلای این اتحادیه با شش نفر از افراد بازداشت‌شده پس از گزارش‌ها از این شکنجه دیدار می‌کنند. 

پلیس ترکیه این ادعاها را تکذیب کرد و گفت: «افراد بازداشت شده صدها بار با وکلای خود دیدار کرده‌اند و گزارش‌های پزشکی روزانه گواه عدم صحت ادعای آنها است».

وزارت خارجه ترکیه در پاسخ به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر در این زمینه این خبرگزاری را به وزارت کشور ارجاع داد. سخنگوی وزارت کشور ترکیه نیز گفت که اظهاراتی بیش از آنچه که در بیانیه پلیس آمده ارائه نخواهد داد. 

اتحادیه وکلا اعلام کرد که پنج نفر از میان شش مظنون که با وکلای خود دیدار کرده‌اند، گفته‌اند که برای بازپرسی از سلول‌های خود منتقل شده و لباس‌های آنها تخلیه و به زنجیر بسته و سپس در اتاقی تاریک شکنجه شده‌اند. اما نفر ششم موضوع شکنجه خود را رد کرده اما گفت که شنیده با افراد دیگر برخود بدی شده است. 

پلیس آنکارا با انتشار بیانیه‌ای روز گذشته ادعاهای مطرح شده را رد کرد و گفت: «افراد مظنون از زمان بازداشت به طور کل ۵۴۵ دیدار با ۱۳۰ وکیل دیدار داشته‌اند و تمام این دیدارها به صورت کاملا خوب مستند شده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده است گزارش‌های پزشکی از افراد زندانی هر ۲۴ ساعت یک بار به روز رسانی می‌شود و هیچ مشکلی تا کنون ارائه نشده است». 

در این بیانیه آمده است: «تمام رفتارها و اقداماتی که در چارچوب تحقیق و بازرسی از زندانیان صورت می‌گیرد، همگام و هماهنگ با قانون است».

پلیس ترکیه از زمان کودتای ۲۰۱۶ به صورت منظم علیه افراد مظنون به گرایش به شبکه گولن عملیات انجام می‌دهد و بیش از ۷۷ هزار نفر در انتظار محاکمه در زندان به سر می‌برند و حدود ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان و افراد ارتش و دیگران به طور کامل یا موقت از کار برکنار شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز