خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

تصمیم برگزاری انتخابات مجدد در استانبول، گامی برای تقویت دموکراسی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۲۹

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که تصمیم شورای عالی انتخابات برای برگزاری مجدد انتخابات محلی در استانبول گامی مهم و بهتر برای تقویت دموکراسی در این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز -سه‌شنبه- گفت‌: «تصمیم شورای عالی انتخابات برای برگزاری مجدد انتخابات محلی در استانبول گامی مهم و بهتر در راستای تقویت دموکراسی در این کشور است». 

وی در ادامه افزود:‌ «ما قاطعانه به تقلب و عدم  مشروعیت و بی‌نظمی در انتخابات محلی در استانبول ایمان داریم ... ما نمی‌توانیم بی‌نظمی‌های آشکار انتخابات استانبول را نادیده بگیریم و از سلب اراده مردم چشم‌پوشی کنیم». 

شورای عالی انتخابات پیش از این اعلام کرد که نتایج انتخابات پیشین در شهر استانبول را لغو و مجددا درا ین شهر انتخابات برگزار می‌کند. در انتخابات قبل «بن‌علی ییلدریم» نامزد حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیر سابق این کشور در مقابل «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب جمهوری‌خوا‌ه خلق، بزرگ‌ترین حزب مخالف شکست خورد. 

انتخابات محلی ترکیه در تاریخ ۳۱ ماه مارس گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و حزب عدالت و توسعه در تعدادی از استان‌ها و شهرهای بزرگ از جمله آنکارا شکست خورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز