خبرگزاری کار ایران

ظهور نشانه­‌های بحران در روابط دیپلماتیک منامه- بغداد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۱۲

اظهارات وزیر خارجه بحرین در پاسخ به پیشنهاد رهبر جریان صدر عراق موجب ظهور نشانه­‌های بحران دیپلماتیک بین دو کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، اظهارات «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در پاسخ به پیشنهاد «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق موجب بروز نشانه­‌های بحران دیپلماتیک بین دو کشور شده است.

به گونه­‌ای که وزارت خارجه هر دو کشور سفرای کشور مقابل را احضار و مراتب اعتراض و انزجار خود را اعلام کرده و از طرف مقابل خواستار عذرخواهی از اظهارات تنش‌زای خود شده­‌اند.

وزارت خارجه عراق با ابراز نارضایتی از اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره بیانیه مقتدی صدر از منامه خواست که رسما نسبت به این موضوع عذرخواهی کند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «ضمن ابراز نارضایتی از اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره  درباره بیانیه مقتدی صدر،‌ سخنان آل خلیفه را مصداق عینی دیپلماسی بحرین می­‌دانیم،‌ وی در این اظهارات با سخنان نابجا و غیر قابل قبول در عرف دیپلماتیک به صدر و بلکه به کشور عراق و استقلال و حاکمیت آن اهانت کرده است به ویژه آنجا که می‌­گوید عراق تحت سیطره همسایه‌­اش است».

«وحید مبارک سیار»،‌ معاون وزیر امور خارجه بحرین در امور همکاری­‌های منطقه­‌ای، به «نهاد رجب عسکر العانی» کاردار عراق تأکید کرد: «اظهارات صدر بیانگر اهانت به پادشاهی بحرین و مداخله آشکار در امور بحرین و نقض آشکار منشورها و مبانی قانون بین‌المللی است و ماهیت روابط دو جانبه را خدشه دار می­کند».

هر دو طرف یکدیگر را به مسئول تیرگی و تضعیف روابط دو کشور خوانده و طرفین تأکید کرده­‌اند این موضوع می­‌تواند تهدید بزرگی برای امنیت و صلح و ثبات در منطقه باشد.

مقتدی صدر نیز روز گذشته در واکنش به توئیت­‌های توهین‌آمیز آل خلیفه  از حامیانش خواست با حضور در مقابل سفارت منامه، به مردم بحرین گل تقدیم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز