خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

جولان سرزمینی سوری است نه اسرائیلی/ بنیان رژیم صهیونیستی بر اشغالگری است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۹۲

رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر اینکه جولان سرزمینی سوری است نه اسرائیلی، یادآور شد که موضوع فلسطین و قدس به مثابه یک زخم عمیق در منطقه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» روز گذشته- شنبه طی سخنرانی در نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه تأکید کرد که منطقه خاور میانه به دلیل رفتارهای غیر قانونی و زیر پا گذاشتن ارزش­‌های اخلاقی و انسانی توسط اسرائیل به بشکه‌­ای از باروت تبدیل شده است.

اردوغان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی همیشه نسبت به قدس هتک حرمت کرده و اراضی فلسطین را اشغال می‌­کند، اخیرا نیز اقدام به الحاق جولان سوریه به سرزمین­‌های اشغالی کرده است.

وی با تأکید بر لزوم توقف سریع سیاست­‌های خطرناک رژیم صهیونیستی گفت که مشکلات بدون دستیابی به یک توافق فراگیر که متضمن حقوق و آزادی مردم فلسطین بوده و قدس شرقی را به عنوان پایتخت این کشور به رسمیت شناسد،‌ حل نخواهند شد.

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که کشورش همچنان به دفاع از قدس و برادران فلسطینی خود ادامه می­‌دهد حتی اگر در این راه تنها بماند.

اردوغان در ادامه افزود:‌ «بلندی­‌های جولان متعلق به سوریه است نه اسرائیلی که اساس و  بنیان این رژیم بر اشغالگری است. رژیم صهیونیستی متأسفانه قدرت خود را از آمریکا برگرفته و با توسل به همین قدرت به اشغالگری ادامه می‌­دهد».

رئیس جمهوری ترکیه یادآور شد که تاریخ قدس مملو از پیامدهای تلخ کسانی است که با دست‌های کثیفشان به این شهر حمله کردند.

وی در همین راستا تأکید کرد که به مصلحت هیچ کس نیست اجازه دهد تاریخ دوباره تکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز