خبرگزاری کار ایران

تعلیق درخواست پناهندگی آوارگان سوری در آلمان

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۲۳

‌دولت آلمان موضوع بررسی درخواست پناهندگی آوارگان سوری را تا زمان بررسی بازگشت امنیت به کشور به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی،  گروه روزنامه‌نگاران محلی «فونکی» آلمان امروز- شنبه- به نقل از وزارت کشور اعلام کرد که برخی درخواست‌های پناهندگی آوارگان سوری در انتظار اصلاحاتی است که این وزارتخانه اعمال خواهد. 

افراد مرتبط با این تعلیق درخواست که همان افراد دارای درخواست پناهندگی هستند، به وضعیت حمایت ثانوی دست یافته‌اند. این وضعیت به کسانی اعطا می‌شود که در کشورشان با خطرهای جدی و با جنگ یا مجازات اعدام و شکنجه مواجه هستند.  

بر اساس آمارهای دولتی، ۱۷ هزار و ۴۰۰ آواره سوری در سال ۲۰۱۸ وضعیت حمات ثانوی را دریافت کرده‌اند.

این گروه رسانه‌ای اعلام کرد که سازمان‌های مدافع حقوق پناهندگی بیم آن دارند که دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دریافت درخواست‌های پناهندگی را از شهروندان سوری در صورت توقف اعمال خشونت‌آمیز در کشورشان متوقف کند.

آلمان از سال ۲۰۱۵  یعنی از زمان تشدید بحران پناهندگان که تصمیم گرفت دروازه این کشور را به روی پناهجویان سوری بگشاید، شاهد تجزیه و دو دستگی عمیق است. 

سرازیر شدن سیل بیش از یک میلیون آواره از آن زمان برای درخواست پناهندگی به آلمان که بیشتر آنها از سوریه، عراق و افغانستان هستند، ‌موجب رشد حزب افراطی «جایگزینی برای آلمان» شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز