خبرگزاری کار ایران

سفیر دولت مستعفی یمن در واشنگتن:

هادی می‌خواست «پیش از ترور شدن»، قانون اساسی تکمیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۱۰

سفیر دولت مستعفی یمن در واشنگتن از فشارهای جنبش انصار الله بر رئیس دولت مستعفی این کشور در طول بررسی پیش‌نویس قانون اساسی در سال ۲۰۱۴ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «احمد بن مبارک» سفیر دولت مستعفی یمن در واشنگتن، در مصاحبه با روزنامه سعودی «عکاظ» گفت که «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌ دولت مستعفی و فراری یمن در سال ۲۰۱۴ هنگام بررسی پیش‌نویس قانون اساسی کل کشور تحت فشار جنبش انصارالله بوده است. 

مبارک گفت: «ما احساس می‌کردیم که برخی طرف‌ها نمی‌خواهند گفت‌وگوی ملی موفق شود،‌ آنها با انجام ترورهای متعدد برای شکست این روند تلاش کردند به همین دلیل ما به دلیل تمایل شدید برای موفقیت و تحقق پیش‌نویس قانون اساسی،‌ کمیسیون ویژه آن را به ابوظبی منتقل کردیم». 

وی در ادامه افزود: «ما از برخی کارشناسان بین‌المللی برای حمایت فنی از کمیته در زمان لازم استفاده کردیم اما طولانی شدن زمان آن باعث شد که منصور هادی از من بخواهد به امارات بروم و با صراحت کامل به من گفت که می‌خواهم پیش از آن‌که ترور شوم، قانون اساسی تکمیل شود. این بدان مفهوم است که رئیس دولت مستعفی پیش بینی می‌کرد که هر لحظه ممکن است ترور شود و به همین دلیل تمایل شدیدی به تکمیل قانون اساسی داشت». 

مبارک در ادامه مدعی شد:‌ «انصار الله فشارهای فراوانی بر شخص من و منصور هادی اعمال کرد تا در روند قانون اساسی پیشرفتی حاصل نشود، اما رئیس و قدرت‌های سیاسی بر لزوم تعیین زمان جلسه ارائه پیش نویس تأکید داشتند». 

وی در پایان گفت: «در مسیرم برای تحویل پیش‌نویس با حضور تمام قدرت‌های سیاسی از جمله حامیان انصارالله، توسط افراد این جنبش ربوده شدم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز