خبرگزاری کار ایران

در نخستین اقدام انتخاباتی:

بوتفلیقه دارایی‌های خود را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۲۳

رئیس‌جمهوری الجزائر به رغم تظاهرات گسترده علیه نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، به عنوان اقدامی مقدماتی، ‌دارایی‌های خود را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزائر به رغم تظاهرات و اعتراض‌های گسترده علیه نامزدی وی در انتخابات آینده این کشور برای پنجمین دوره پیاپی، در اقدامی مقدماتی دارایی‌های خود را اعلام کرد. 

اعلام دارایی‌‌ها یکی از مهمترین اقدام‌های لازم برای مشارکت در رقابت انتخاباتی است به گونه‌ای که قانون انتخابات الجزایر هر یک از نامزدهای انتخاباتی را ملزم به اعلام تمام دارایی‌های خود می‌کند. 

بوتفلیقه طی اظهاراتی که در تاریخ سوم فوریه امضا شده و روزنامه دولتی «المجاهد» عصر روز گذشته -شنبه- آن را منتشر کرد، گفت که املاک و مستغلات وی شامل یک منزل مسکونی واقع در غرب الجزیره و یک منزل مسکونی دیگر در مرکز پایتخت و نیز یک آپارتمان در پایتخت است.

وی همچنین توضیح داد که دارایی‌های منقول وی نیز شامل دو خودرو بوده و غیر از آنچه که اعلام کرده است، هیچ دارایی دیگری نه داخل و نه خارج از کشور در اختیار ندارد. 

پیش‌بینی می‌شود که بوتفلیقه امروز -یکشنبه- پرونده نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری را بسته و آن را به «عبدالغنی زعلان» مدیر دفتر تبلیغاتی وی و وزیر حمل و نقل این کشور واگذار کند. 

به‌رغم انتشار اخبار توسط برخی منابع غیررسمی درباره بازگشت بوتفلیقه به الجزایر، احتمالا وی همچنان برای انجام معاینات پزشکی دوره‌ای در ژنو حضور دارد.  

صدها هزار شهروند الجزایر جمعه گذشته علیه نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دور پیاپی به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برگزار کردند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت الجزایر در این اعتراض‌ها یک نفر کشته و ۱۸۳ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز