خبرگزاری کار ایران

بازگشایی سفارت مجازی اسرائیل در توئیتر برای ارتباط با ملت‌های منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۷۸

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به نزدیکی فراوان با کشورهای عربی به اصطلاح سفارت مجازی خود در کشورهای خلیج‌فارس را در شبکه توئیتر باز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ صفحه رسمی توئیتر وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «مایه خوشحالی است که خبر بازگشائی صفحه (اسرائیل در منطقه) را با هدف تقویت گفت‌و‌گو بین اسرائیل و مردم کشورهای حوزه خلیج (فارس) اعلام کنیم».

در این بیانیه آمده است: «امیدواریم که این سفارت مجازی در عمیق شدن تفاهم ملت‌های خلیج‌(فارس) با ساکنان اسرائیل در زمینه‌های مختلف سهم بسزایی داشته باشد».

صفحه «اسرائیل در خلیج» در توئیتر ابتدا در جولای ۲۰۱۳ باز شد اما از دسامبر ۲۰۱۴ بدون بیان دلیل بسته شد.

همزمان با توئیت اعلام خبر بازگشائی صفحه، تصویر دو معلم مشهور اماراتی- اسرائیلی به همراه ذکر نام دو طرف با آن منتشر شد. 

«آفر گندلمن» سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز چند ساعت پیش، از مشارکت حساب جدید سفارت فرضی در توئیتر خبر داد و خطاب به دنبال‌کنندگان منطقه‌ای توئیت کرد که این صفحه برای شما و به منظور گسترش گفت‌وگوها اختصاص داده شده است.

توئیت بازگشائی صفحه «اسرائیل به عربی» مورد حمله تند فعالان منطقه‌ای  قرار گرفت که از جمله می‌توان به توئیت «محمد الجارالله» فعال سعودی اشاره کرد. وی در این باره نوشت: «تفاهم بین ملت‌ها به این آسانی که گمان می‌کنید، ‌نیست. شما اشغالگر هستید و در نگاه ما نیز چنین باقی می‌مانید؛ حتی اگر کل هستی به دنبال خوب جلوه دادن تصویر کریه شما باشد». 

وی افزود: «ما نمی‌توانیم پل‌های صلح را بر روی اجساد شهدای فلسطین برقرار کنیم، ‌مادامی که اشغال و اشغالگری وجود داشته باشد، هیچ تفاهمی صورت نخواهد گرفت». 

در حالیکه اندکی از توئیت‌ها نیز انعطاف بیشتری نشان داده و از بازگشائی این صفحه استقبال کردند، برخی نیز گفتند تا قبل از پذیرش معاهده صلح عربی روایط عادی نمی‌شود.

رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس سفارتخانه ندارد. این کشورها در سال‌های اخیر، حل مسأله فلسطین را مقدمه آغاز عادی‌سازی روابط دانسته‌اند.

در ماه اکتبر گذشته پس از کسب مدال طلای ورزشکار صهیونیستی در رشته جودو برای نخستین بار سرود این رژیم در ابوظبی پایتخت امارات خوانده شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در همین ماه به سلطنت‌نشین عمان سفر و با «قابوس بن سعید» پادشاه این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز