خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد وزیر دفاع روسیه برای افزایش بودجه به منظور مقابله با خروج آمریکا از معاهده موشکی

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۸۴

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که به زودی پیشنهاد اصلاح بودجه این وزارتخانه را برای مقابله با خروج آمریکا از معاهده موشکی ارائه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه به زودی پیشنهاد افزایش بودجه به منظور مقابله با خروج آمریکا از معاهده موشکی را ارائه خواهد داد. 

به گزارش «روسیا الیوم» شویگو همچنین به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشنهاد استفاده از ‌سیستم عامل‌های زمینی برای راه اندازی موشک‌های «کالیبر» پس از خروج ایالات متحده از معاهده موشکی را داده است.

پوتین نیز از این پیشنهاد حمایت و با پیشنهادات وزارت دفاع برای آغاز به کار پایگاه‌های زمینی و تولید موشک‌های کالبیر و نیز موشک‌های فراصوت زمینی موافقت کرده است. 

شویگو گفت: «آمریکا به صورت مستقیم موشک‌هایی که بر اساس معاهده موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد ممنوع شده است، را تولید می‌کند». 

وی افزود: «به رغم ابهام در عبارات و فرایند تحقیق و تفحص در زمینه تولید موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد، شاهد نقض واقعی این معاهده توسط آمریکا در طول سال‌های گذشته بوده‌ایم».

وزیر دفاع روسیه در پایان گفت: «به راحتی می‌توان گفت که آمریکا تولید این موشک‌ها را شروع کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز