خبرگزاری کار ایران

مادورو خواستار حمایت سیاسی و دیپلماتیک پوتین شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۳۲

رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان درخواست حمایت سیاسی و دیپلماتیک از رئیس جمهوری روسیه بر ادامه خرید سلاح‌های پیشرفته از مسکو تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری روسیه امروز- چهارشنبه- در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اعلام کرد: «ما همیشه برنامه‌هایی را برای پیشرفت در زمینه همکاری نظامی با روسیه با هدف بهبود دفاع هوائی و تکنولوژی‌های موشکی داشته‌ایم. ما به پیشرفت در این زمینه ادامه می‌دهیم و ونزوئلا به مدرن‌ترین سلاح‌های جهان دست خواهد یافت». 

به گفته رئیس جمهوری ونزوئلا این سلاح‌ها کشور را به ارتباط همیشگی با روسیه وصل می‌کند. 

وی در این زمینه گفت: «سلاح‌های مورد نظر ماهانه دریافت می‌شوند و به تبع،  هر ما‌ه همکاری به وجود می‌آید،‌ این موضوع امری طبیعی است و هیچ جای تعجبی ندارد». 

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا گفت: «ولادیمیر پوتین، ‌رئیس‌جمهوری روسیه همیشه به معنای واقعی کلمه از ما حمایت کرده و ما با قدردانی کامل پذیرا هستیم، آنچه که من از پوتین خواستم،‌ حفظ  ارتباطات و حمایت سیاسی و دیپلماتیک در سازمان ملل و دفاع از حقوق بین المللی ونزوئلا است». 

مادورو درباره همکاری نظامی با روسیه گفت: «ما تجهیزات روسیه را در بالاترین سطح ممکن در اختیار داریم، این تجهیزات، سلاح‌های مدرنی هستند که به صورت بسیار عالی توزیع شده و افراد نظامی ما در روسیه برای استفاده از آنها آموزش دیده‌اند. ما روابط بسیار خوبی با پوتین از نظر همکاری نظامی داریم». 

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که پوتین در تماس تلفنی با او بر طرح روسیه برای تقویت همکاری با کشورش در زمینه‌های اقتصادی، تجارت،‌ نفت، ‌گاز و امور نظامی و زمینه‌های دیگر تأکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز