خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد روس:‌

اوکراین پیش از تنش‌های دریای آزوف دست به اقدام‌های تحریک‌آمیز زده بود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۶۰۹

یک مقام دریایی روس گفت که پیش از تنش‌های دریای آزوف قوای اوکراین نیروهای دریایی این کشور را تهدید کرده بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد نیروی دریایی روسیه امروز -شنبه- گفت که کشتی‌های اوکراینی، پیش از تنش‌های تنگه کرچ، دست به اقدامات تحریک‌آمیز در دریای آزوف زده بودند. 

دریابان «الکسی ولسکی»، قائم‌مقام اول نیروهای امنیت فدرال نیروی دریایی روسیه، در نشستی خبری در مسکو گفت که دو ناوچه اوکراینی به نام‌های «لوبنا» و «کرمنچونگ» یک کشتی بلغار را از بندر ماریپول در اوکراین تا تنگه کرچ اسکورت کردند. 

ولسکی ادامه داد که در این عملیات ناوچه‌های اوکراینی تهدید کردند که اگر کشتی یا قایق نیروهای دریای روسیه به آن‌ها نزدیک شوند از تسلیحات خود استفاده خواهند کرد. 

وی تاکید کرد که هیچ گزارشی مبنی بر تهدید کشتی‌های اوکرانی از سوی قوای روسیه ثبت نشده است و آشکار است که هدف اصلی تحریک اوکراین پل کرچ بوده است. وی همچنین اشاره کرد که پیشتر مقام‌های کی‌یف خواستار نابودی این پل شده بودند. این پل منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه را به شهر کرچ در  کریمه متصل می‌کند و میان دریای سیاه و دریای آزوف واقع شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز