خبرگزاری کار ایران

«سی‌ان‌ان» گزارش داد:

گفت‌وگوهای خاشقجی در «واتس‌اپ» باعث قتل وی شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۰۵

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا فاش کرد که گفت‌وگوهای روزنامه‌نگار مقتول سعودی از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» و انتقاد از ولیعهد احتمالا موجب قتل او شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره،‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، متن گفت‌و‌گوهای «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی با «عمر بن عبدالعزیز» سعودی مقیم کانادا که از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» انجام شده بود را منتشر کرد.

سی‌ان‌ان توضیح داد که خاشقجی با عمر بن عبدالعزیز فعال سیاسی از اکتبر ۲۰۱۷ ارتباط داشته است. این شبکه تأکید کرد که خاشقجی با این فعال سیاسی سعودی بیش از ۴۰۰ تماس صوتی و تصویری و ویدیوئی داشته و عبدالعزیز تا آگوست سال ۲۰۱۸ از طریق واتس‌اپ با این روزنامه‌نگار سعودی ارتباط داشته است اما پس از آن‌که متوجه شد تلفن او شنود می‌شود،‌ از طریق شبکه دیگری با یکدیگر ارتباط داشتند. 

خاشقجی در یکی از پیام‌های خود در مورد ولیعهد سعودی گفته بود: «او قدرت و سرکوب را دوست دارد». او بن سلمان را فردی وحشی توصیف کرده بود که می‌تواند همه را حتی حامیانش را در مسیر رسیدن به قدرت ببلعد.

خاشقجی در یکی از یادداشت‌های خود به عبدالعزیز در ماه می گذشته نوشته بود: «بن سلمان هر چقدر قربانی بگیرد، دوست دارد باز هم افرادی را قربانی کند».

این گفت‌وگو با بازداشت‌های فعالان سعودی در آن مقطع، همزمان بود. 

خاشقجی افزوده بود: «سرکوب همه حتی کسانی که برای بن‌سلمان کف می‌زنند،‌ غافلگیر کننده نخواهد بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز