خبرگزاری کار ایران

حیدرالعبادی:

در فرایند تشکیل دولت جدید عراق دخالت نمی‌کنم/ شرایط اقتصادی مناسب است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۳۷۸

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در عراق تأکید کرد که نخست‌وزیر فعلی، مأمور تشکیل دولت جدید است و ما هیچ دخالتی در این فرایند نخواهیم داشت اما زمینه را برای موفقیت در مأموریتش فراهم می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در عراق در کنفرانس هفتگی خود گفت: «در عراق هیچ نزاع و درگیری بر سر قدرت وجود ندارد و یک روند صلح‌آمیز و بدون تنش بین دو دو دولت فعلی و آینده وجود دارد که کشورهای دیگر را به سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق کرده و عراق را سرزمینی امن و با ثبات نشان می‌دهد». 

العبادی افزود: «ما تحت تأثیر بالاترین سمت اجرایی در دولت قرار نگرفته و نمی‌خواهیم آنچه را که تا کنون به دست آورده‌ایم به آسانی از دست دهیم،‌ چرا که ما در این مسیر قربانی‌های زیادی داشته‌ایم».  

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفت: «اوضاع مالی عراق در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت نفت و کاهش هزینه‌های نظامی و امنیتی پس از آزاد سازی شهرها  خوب است و فضای مناسبی برای گسترش ارتباط شهروندان با نیروهای امنیتی وجود دارد». 

وی در ادامه گفت: «بودجه سال ۲۰۱۹ باید تقدیم پارلمان شود زیرا ما نمی‌خواهیم بار اضافی بزرگی بر دولت جدید تحمیل شود و بسیار مصر هستیم که هر چه زودتر به مجلس ارائه شود تا حصول منافع شهروندان‌مان به تأخیر نیفتد». 

العبادی در پایان نیز تأکید کرد: «یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های همیشگی ما، پیگیری پرونده امنیتی و خدماتی و امور مرتبط با رفاه و سرمایه مردم است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز