خبرگزاری کار ایران

دعوت جبهه گفت‌وگوی ملی عراق از عبدالمهدی برای تدوین برنامه جامع راهبردی

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۳۹

جبهه گفت‌وگوی ملی عراق نخست‌وزیر این کشور را به پایبندی به یک برنامه دولتی مدون در راستای تحقق خواسته­‌های مردم این کشور دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، جبهه گفت‌وگوی ملی عراق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور که مکلف به تشکیل کابینه شده بود، به پایبندی به یک برنامه دولتی دقیق جهت تحقق خواسته‌های مردم عراق فرا خواند و مبارزه با آفت فساد را سنگ بنای اجرای هر نوع برنامه دولتی در مسیر تحقق هدف اصلاح و آبادانی برشمرد.

این جبهه طی بیانیه­‌ای اعلام کرد: «ما به عادل عبدالمهدی به خاطر وظیفه تشکیل حکومت آینده عراق تبریک گفته و امیدواریم به یک برنامه مدون دولتی جهت تحقق خواسته­‌های آحاد مردم عراق در گسترش خدمات، توسعه اقتصادی، کمک به آوارگان و بازسازی شهرهای آزاد شده پایبند و متعهد باشد».

این جبهه بر این ضرورت تاکید کرده است که چنین برنامه‌ای اعتماد مردم را به عملیات و راهکار سیاسی باز می‌گرداند و البته این مهم فقط با مبارزه جدی نخست‌وزیر آینده با مفسدان و ترویج‌کنندگان تروریسم و سلاح که خارج از چهارچوب قانون عمل می‌کنند، تحقق می‌یابد.

جبهه گفت‌وگوی ملی عراق با اشاره به ضرورت مبارزه با آفت فساد، آن را سنگ بنای اصلی هر نوع برنامه حکومتی با هدف تحقق اصلاح و آبادانی مطلوب خوانده است.  

بر اساس این گزارش، «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق سه‌شنبه  شب، عادل عبدالمهدی را مکلف به تشکیل دولت جدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز