خبرگزاری کار ایران

انصارالله یمن، عربستان سعودی را به پاسخی «بی‌سابقه» تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۴۷۰

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی را به پاسخی بی‌سابقه که استراتژی‌های نظامی و سیاسی را تغییر خواهد داد، تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: در صورتی‌که ائتلاف آمریکایی- سعودی و هم‌پیمانانش برای جنگ «الحدیده» برنامه‌ریزی کنند، هشدارهای «عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب را عملی می‌کنیم و ائتلاف عربی شاهد پاسخی بی‌سابقه خواهد بود که به اذن خدا، تمامی استراتژی‌های سیاسی و نظامی را تغییر خواهد داد. 

محمد علی الحوثی، اولین گزارش «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن در شورای امنیت را «مثبت» ارزیابی کرده و در عین حال عنوان کرد که انصارالله با برخی از مسائل این گزارش از جمله مدت مذاکرات مشکل دارد.

وی خاطرنشان کرد، فرستاده سازمان ملل به یمن، در نشست شورای امنیت به کشورهایی که این جنگ را به راه انداخته‌اند و همچنان درحال تشدید بحران و افزایش تهدیدها هستند، اشاره‌ای نکرده است.

ائتلاف عربی پیشتر در اشاره به ادامه حملات موشکی یمنی‌ها به عربستان سعودی، جنبش انصارالله را به حملاتی «دردناک و شدید» تهدید کرده است.

طبق این گزارش، مارتین ‌گریفیتس، در نشست سه‌شنبه شب شورای امنیت درباره یمن، اعلام کرد که طی دو ماه آینده طرحی برای ازسرگیری مذاکرات برای پایان دادن به بحران در این کشور ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز