خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ژاپن هم دیدار با رهبر کره‌شمالی را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۸۶

دولت ژاپن، با در نظر گرفتن دورنمای مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ، موضوع دیدار نخست‌وزیر این کشور با رهبر کره‌شمالی را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا، دولت ژاپن ایده برگزاری نشستی بین «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را بررسی می‌کند.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از منابعی دولتی، اعلام کرد که توکیو می‌خواهد در موضوع ربوده‌شدن شهروندان ژاپنی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ قرن گذشته در پیونگ‌یانگ، پیشرفت‌هایی حاصل شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری «جی‌جی» ژاپن اطلاعات مشابهی در این‌باره منتشر و اعلام کرده است: «ژاپن که با برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی کره‌شمالی قاطعانه مقابله می‌کند، نگران این امر است که توکیو در صورت برداشته‌ شدن گام‌هایی در روند مذاکرات بین دو کره و نیز بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ، منزوی بماند.»

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در واکنش به این موضوع، گفت: «توکیو استراتژی خود را از این منظر که کدام رویکرد برای بحران کره‌ کارآمدتر است، بررسی خواهد کرد.»

«چونگ ایوی یانگ» مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی، هفته گذشته مستقیما پیام رهبر کره‌شمالی را به دونالد ترامپ رساند. او پس از دیدار با دونالد ترامپ، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت کیم جونگ اون برای ملاقات را پذیرفته است.

در مقابل، کاخ سفید تصریح کرده که زمان و مکان این نشست بعدا اعلام خواهد شد.

طبق این گزارش، رهبر کره‌شمالی که از دونالد ترامپ برای دیدار و گفت‌وگو دعوت کرده است، پیشنهاد داده که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای این کشور را به‌حال تعلیق درآورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز