خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه/ زلزله در انگلیس/ تلاش آمریکا برای محکومیت ایران در شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۸۵

حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، عزیمت وزیر خارجه به مونیخ برای شرکت در اجلاس امنیتی و زمین‌لرزه در انگلیس از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ساعتی پیش برای شرکت در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر شد.

- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز بارها مناطقی در نوار غزه از جمله تعدادی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین را هدف قرار دادند. در اثر این حملات دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

- در حالی که مسئول رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مدعی است اسناد جدیدی در این رابطه وجود دارد، کرملین اعلام کرد در رابطه با اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا علیه شهروندان روسیه هیچ مدرکی وجود ندارد.

- مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا گفت که شکست گروه تروریستی داعش همانند «کشتن اختاپوس» بود.

- آمریکا، بریتانیا و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل با تدوین پیش‌نویس قطعنامه‎ای، قصد دارند ایران را در ارتباط با دستیابی «انصارالله» یمن به موشک‌ها محکوم کنند.

- آخرین تحولات بحران یمن در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و معاونان وزرای خارجه اروپایی در مونیخ بررسی شد.

- «سباستین کورتز» صدراعظم اتریش در سخنانی به بیان عقاید خود درباره نظم جهانی   پرداخت و گفت: «با توجه به دور شدن آمریکا از سیاست بین‌المللی، چین خلأ به وجود آمده را پر می‌کند.»

- «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق گفت: «جامعه بین‌المللی باید تلاش‌های مضاعف خود را برای مبارزه با تروریسم در سوریه یکپارچه کند.»

-  «ادوارد فیلیپه» نخست‌وزیر فرانسه بر ضرورت تدوین راهبرد دفاعی اروپایی با توجه به تنش‌های موجود در جهان به ویژه خاورمیانه تأکید کرد.

- زمین لرزه ۴.۴ ریشتری جنوب غرب انگلیس را لرزاند.

-یک مقام کاخ سفید گفت به عقیده ایالات متحده آمریکا «بسیار بعید» است که ترکیه از تسلیحات شیمیایی علیه کردها در سوریه استفاده کرده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز