خبرگزاری کار ایران

قاهره موافقت ضمنی السیسی با تصمیم ترامپ درباره قدس را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۲۵۹

قاهره گزارش افشاگرانه روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره موافقت ضمنی رئیس‌جمهوری مصر با پیشنهاد همتای آمریکایی‌اش درباره یهودی‌سازی قدس را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، روز گذشته جزئیات یک نوار صوتی ضبط‌شده‌ را منتشر کرد که در آن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر با تصمیم «دونالد ترامپ»  همتای آمریکایی‌اش مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل و نیز فشار آوردن به فلسطینیان برای تعیین رام‌الله به عنوان پایتخت جایگزین، به صورت ضمنی موافقت کرده است.

نیویورک‌تایمز نوشته است، دولت السیسی در تلاش برای بازار گرمی درباره تصمیم ترامپ است و می‌خواهد فلسطینیان را تحت فشار قرار دادهد تا شهر رام‌الله را به جای قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین بپذیرند و معتقد است هیچ فرقی بین این دو شهر نیست.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این نوارهای صوتی ضبط‌شده حاوی دستورات «اشرف الخولی» از افسران سازمان اطلاعات مصر است که مامور ارائه دستوراتی در این‌باره به مجریان برنامه‌های تلویزیونی پربیننده مصر است.

رئیس‌جمهوری مصر در نخستین واکنش به افشاگری روزنامه نیویورک، صبح امروز- یکشنبه- بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد که گزارش نیویورک‌‌تایمز «ادعاهایی بی‌اساس از سوی شخصی ناشناس است.»

در این بیانیه آمده است: «گزارش نیویورک‌تایمز حاوی ادعاهایی درباره موضع مصر درقبال قدس است.»

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه خود همچنین گفته است، مجریانی که در فایل صوتی اسامی آنها ذکر شده است، سال‌هاست که در این عرصه فعالیت نمی‌کنند.

قاهره همچنین تأکید کرده که موضع مصر با مواضع و تدابیر اتخاذ شده در سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی همخوانی دارد و قاهره به تهدیدهای آمریکایی در سازمان ملل مبنی بر قطع کمک‌های مالی به حامیان قدس اهمیتی نمی‌دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از رای‌گیری سازمان ملل درباره قدس، تهدید کرده بود کمک‌های مالی را به کشورهایی که به پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم وی در به رسمیت‌شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل رای مثبت می‌دهند، قطع خواهد کرد.

مصر و اردن از دریافت‌کنندگان بزرگ کمک‌های مالی آمریکا هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز