خبرگزاری کار ایران

نگاهی به تحولات ترکیه و روسیه در سال ۲۰۱۷؛ از انفجار مرگبار استانبول تا رد صلاحیت ناوالنی

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۶۲

انفجار سن پترزبورگ در کنار ردصلاحیت رهبر مخالفان در روسیه همچنین انفجار مرگبار در کلوپ شبانه در استانبول ترکیه از جمله حوادث این دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی بود.

به گزارش ایلنا، در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اتفاقات ترکیه و روسیه در سال ۲۰۱۷ میلادی.

روسیه و نامزدی پوتین برای چهارمین بار

«ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای چهارمین بار برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی نامزد شد و نامزدی وی از سوی کمیسیون انتخاباتی این کشور تایید شد. پوتین از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون همواره پست ریاست‌جمهوری یا نخست‌وزیری روسیه را در اختیار داشته است. پوتین در پرونده سوریه در کنار ایران و نظام بشار اسد قرار دارد و طی سال های گذشته عملیات‌های نظامی گسترده ای را علیه مخالفان مسلح و گروه های تروریستی سوریه صورت داده است.

اعلام پایان حضور نظامی روسیه در سوریه

رئیس جمهور روسیه در سفر غیرمنتظره ماه گذشته میلادی خود به پایگاه نظامی حمیمیم روسیه در استان لاذقیه سوریه پایان رسمی عملیات نظامی این کشور در سوریه را اعلام و دستور بازگشت جنگنده و نیروهای روسیه را اعلام کرد. با این وجود مسکو اعلام کرد که به حمایت از دمشق ادامه خواهد داد.

نامزد مخالفان روسیه بازهم رد صلاحیت شد

«الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان روسیه که اعلام کرده بود قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را دارد از سوی کمیسیون انتخاباتی این کشور رد صلاحیت شد. با وجود آنکه چندین تجمع گردهمایی گسترده در شهرهای مختلف روسیه و در اعلام حمایت از ناوالنی برگزار شده بود اما کمیسیون انتخابات روسیه صلاحیت وی را برای حضور در این انتخابات رد کرد تا پوتین بدون رقیب جدی در این انتخابات حاضر شود.

انفجار مرگبار سن‌پترزبورگ

در تاریخ ۳ آوریل سال ۲۰۱۷ یک حمله تروریستی در ایستگاه متروی سن پترزبورگ منجر به کشته شدن ۱۴ نفر شد. حداقل ۴۵ نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شدند. عامل این حمله یک شهروند روسیه متولد قرقیزستان بود.

انفجار شب سال نو در باشگاه شبانه استانبول

در حمله مسلحانه شب سال نو به کلوپ شبانه ای در استانبول ترکیه ۳۹ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. بر این اساس یک فرد مسلح با ورود به باشگاه شبانه بدون هدف اقدام به تیراندازی به سمت افراد حاضر کرده است. هنگام وقوع این حمله حدود ۶۰۰ نفر در آن به مناسبت آغاز سال نو میلادی حضور داشتند. داعش مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده گرفت.

بازداشت صدها مظنون به ارتباط با کودتای ناموفق ترکیه

در سال ۲۰۱۷ میلادی پلیس ترکیه بیش از یک هزار نفر را به ظن ارتباط با کودتای ناموفق تابستان سال ۲۰۱۶ در این کشور بازداشت کرده، از کار اخراج کرد یا مورد بازجویی قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز