خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان اردن روابط با ایران را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۵۰۹

رئیس پارلمان اردن در اشاره به ایران و سوریه، خواستار آن شده است که دولت متبوعش مبنای گزینه‌ها و ائتلاف‌هایش در منطقه را گسترش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، در شرایطی‌که رسانه‌ها از بروز اختلافات استراتژیک میان اردن و عربستان سعودی و تنشی مخفی میان این دو کشور در پی اقدام توجیه‌ناپذیر آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند، «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن خواستار گسترش ائتلاف‌های کشورش در منطقه شده است.

عاطف الطراونه، روز گذشته در نشست پارلمان گفت: «امروز اهمیت دارد که اردن مبنای گزینه‌ها و ائتلاف‌هایش را گسترش دهد بدون آن‌که تاثیری بر روابط استراتژیک‌مان با برادران‌مان در خلیج‌فارس تاثیر بگذارد، همگان باید نسبت به تداوم تهدیدها علیه قضیه فلسطین که در نتیجه سرگرم بودن کشورها به مسائل (داخلی‌شان) است، هشیار باشند؛ چرا که این امر می‌تواند بحران‌های فراگیری در منطقه به‌وجود بیاورد.»

وی در این‌باره همچنین به موضوع قیمومیت دینی اردن بر اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس اشاره کرد؛ توافقی که میان اردن و اسرائیل در سال ۱۹۹۴ در چارچوب پیمان صلح دوجانبه حاصل شده است که به موجب آن، این کشور تنها طرفی است که قیمومیت مقدسات دینی در این شهر اشغالی را برعهده دارد.

 این در حالی‌ست که طبق اعلام منابعی در پارلمان اردن، عربستان سعودی هفته گذشته در نشست اتحادیه پارلمانی عربی با این قیمومیت اردن مخالفت کرده است.

موضع رئیس پارلمان اردن پس از آن اتخاذ شد که وی هفته گذشته با «مجتبی فردوسی‌پور» سفیر ایران و «ایمن علوش» کاردار سفیر سوریه در امان دیدار کرده است.

 الطراونه در این دیدار، پیروزی‌های ارتش سوریه بر تروریسم را تبریک گفته است.

این دیپلمات‌های ایرانی و سوریه نیز حمایت کشورشان از قیمومیت «عبدالله دوم» پادشاه اردن بر مقدسات دینی در قدس را مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز