خبرگزاری کار ایران

منبع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان:

الحریری در برابر تهدیدهای سعودی‌ها مجبور به استعفا شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۷۱

یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان فاش کرد که وی پس از آن‌که در عربستان سعودی با بسته‌ای گسترده از تحریم‌های اقتصادی مواجه شد، مجبور شد استعفانامه خود را بنویسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان جزئیات تهدیدهایی که عربستان سعودی علیه الحریری مطرح کرد و منجر به استعفای غیرمنتظره‌ وی از ریاض شد را فاش کرد.

وی گفت که در واقع، عربستان سعودی «در تلاش برای مهار نفوذ ایران»، الحریری را به استعفا از نخست‌وزیری مجبور کرد ولی امور کاملا بر عکس انتظارات این کشور پادشاهی پیش رفت.

این منبع تصریح کرد، با گذشت یک‌ سال از ریاست الحریری بر دولتی مرکب از وزرای «حزب‌الله»، سعودی‌ها دیدند که نفوذ حزب‌الله در حال افزایش است؛ امری‌که باعث خشم آنها شد و آنها را به تهدید دولت لبنان درباره کاهش کمک‌های مالی، سوق داد.

این منبع گفت: «زمانی‌که الحریری به عربستان رفت بسیار شگفت‌زده شد، او فکر می‌کرد که برای گفت‌وگو درباره طرح‌های اقتصادی به آنجا رفته است در حالی‌که در آنجا با فهرستی از تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو شد که سعودی‌ها علیه لبنان وضع کردند.»

وی افزود: «ریاض، الحریری را تهدید کرد بیش از ۱۶۰ هزار لبنانی که در کشورهای عربی خلیج‌فارس کار می‌کنند را اخراج می‌کند و همچنین سرمایه‌گذاران این کشورها را برای خارج‌کردن سرمایه‌های‌شان از لبنان تحت فشار قرار می‌دهد. در این میان، الحریری خودش را در وضعیتی دید که برای اقتصاد لبنان فاجعه‌بار است و لذا مجبور شد بیانیه استعفای خود را به شیوه‌ای که موجبات رضایت عربستان سعودی را فراهم کند، بنویسد.»

این منبع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان افزود: «الحریری زندانی نبود بلکه به معنای کلمه آزاد بود، ولی آنها به او گفته بودند: در صورتی‌که به لبنان برگردی، موضع‌ ما درقبال تو مانند حزب‌الله می‌شود و دولتت را متخاصم می‌‌خوانیم و لبنان را مانند قطر مجازات خواهیم کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز